PSI212 Gelişim Psikolojisi-IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI212
Course Name: Gelişim Psikolojisi-II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BERRA KEÇECİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Berra KEÇECİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, ergenlik döneminden yaşlılık döneminde kadar bireylerin fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal boyutlarda gelişim ve değişimlerini teorik kuramlar açısından ele almaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders ergenlik döneminin temel özellikleri ve bedensel gelişim, bilişsel gelişim, kişilik ve ahlak gelişimi, ergenlik döneminde karşılaşılabilecek gelişim sorunları, ergenlik döneminde aile ve akranlara ilişkiler; genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri, yakın ilişki kurma, çalışma yaşamına uyum; orta yetişkinlik döneminin temel özellikleri, orta yetişkinliğe özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar, orta yetişkinlikte aile kurma ve ebeveynlerle ilişkiler; yaşlılık döneminin temel özellikleri, yaşlılık dönemine özgü gelişim görevleri ve yaşlılıkta emeklilik ve ölüm kaygısı konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ergenlik dönemini tanıyabilmeli
2) Ergenlik döneminde gelişen problemlerin, gelişimsel süreçten mi yoksa patolojik bir durumdan mı kaynaklandığının ayrımına varabilmeli
3) Ergen bir bireye nasıl yaklaşılması gerektiğini kritize edebilmeli
4) Yetişkinlik döneminin gelişimsel krizleri hakkında fikir sahibi olmalı, çevresindeki yetişkinlerin bu süreçlerini kendi zihnide anlamlandırabilmeli
5) Yaşlıların yaşadığı gelişimsel süreçlere ve ölüm kaygısına ilişkin empati becerisi kazanmalı, bu farkındalık becerisi ile çevresindeki yaşlılara daha özenli yaklaşabilmeli

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergenlik döneminin temel özellikleri
2) Ergenlik dönemi bedensel gelişim
3) Ergenlik dönemi bilişsel gelişimi
4) Kişilik ve ahlak gelişimi
5) Ergenlik döneminde karşılaşılabilecek gelişimsel sorunlar
6) Ergenlik psikopatolojileri
7) Ergenlikte aile ve akran ilişkileri
8) Genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri
9) Yakın ilişki kurma, çalışma yaşamına uyum
10) Orta yetişkinlik döneminin temel özelikleri
11) Orta yetişkinlik dönemine özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar
12) Aile kurma ve ebeveynlik ilişkileri
13) Yaşlılık döneminin temel özellikleri
14) Yaşlılık dönemine özgü gelişim görevleri, emeklilik, ölüm kaygısı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Santrock, J. W. (2012).Yaşam Boyu Gelişim. Çeviri Editörü: Galip Yüksel. 13. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.- Onur, B.
(2008). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm (8. Baskı). İmge Kitapevi Yayınlar, Ankara.- Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (1995).
Çocuk ve Ergen Gelişimi. Yayına Hazırlayan: Bekir Onur. Ankara: İmge Kitapevi Yayınlar. Poole, D., Warren. A.,& Nunez, N. (2007) The Story
of Human Development. New Jersey:Pearson Prentice Hall. www.prenhall.com/poole

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 7 2 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 7 2 14
Ödevler 7 3 21
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 135