İlk ve Acil Yardım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SMY105 | ||||
Course Name: | Anatomi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BEYZA ÇELİKGÜN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Beyza Çelikgün | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, sağlık çalışanları için çok önemli bir temel oluşturacaktır. Bu dersin amacı, öğrencilere insan vücudunun yapısı ve fonksiyonu hakkında kapsamlı bir genel bakış sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Anatomi, vücut yapılarını anlatan bilimdir. Bu ders; anatomi ile ilgili temel kavramlar, anatomik terminoloji, vücut yapıları, düzeni ve işlevleri konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan vücudunun ana yapılarını ayırt edip tanımlayabilme 2) İnsan vücudunun her bir sisteminin yapısal düzenini ve işlevini tartışabilme 3) Anatomi bilgisini vücut bölümlerinin işlevi ile ilgili soruları çözümlemek için kullanabilme 4) Üst ve alt ekstremitede yer alan yapıları tanımlayabilme 5) Thorax boşluğu içindeki organları tanımlayabilme 6) Sindirim sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme 7) Genito-üriner sistem organlarını tanımlayabilme 8) Santral sinir sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme 9) Göz ve kulak ile ilgili yapıları tanımlayabilme 10) Vestibüler, retiküler, limbik sistemi tanımlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anatomiye Giriş ve Terminoloji | Ders sunumları |
2) | Kemikler | Ders sunumları |
3) | Kemikler | Ders sunumları |
4) | Eklemler | Ders sunumları |
5) | Kaslar | Ders sunumları |
6) | Kaslar | Ders sunumları |
7) | Sinir sistemi | Ders sunumları |
8) | Sinir sistemi | Ders sunumları |
9) | Endokrin sistem | Ders sunumları |
10) | Dolaşım sistemi | Ders sunumları |
11) | Solunum sistemi | Ders sunumları |
12) | Sindirim sistemi | Ders sunumları |
13) | Ürogenital sistem | Ders sunumları |
14) | Duyu organları | Ders sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | -BİLGE, Okan (2019) Anatomi Ders Notları, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi -Bernhard N. Tillman (2018), İnsan Anatomisi Atlası Kas Tablosu İle, İstanbul Tıp Kitabevi -Arifoğlu, Yasin (2021). Her Yönüyle Anatomi 3. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevleri TILMANN, Bernhard (2018) İnsan Anatomisi Atlası, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | -BİLGE, Okan (2019) Anatomi Ders Notları, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi -Bernhard N. Tillman (2018), İnsan Anatomisi Atlası Kas Tablosu İle, İstanbul Tıp Kitabevi -Arifoğlu, Yasin (2021). Her Yönüyle Anatomi 3. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevleri TILMANN, Bernhard (2018) İnsan Anatomisi Atlası, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklerde aktif rol alabilme | |
2) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak mesleki sorumluluklarını ve etik değerleri tanıma ve evrensel değerleri takip edebilme | |
3) | İnsan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olarak, EKG ritim analizi yapma ve ritimlere uygun acil bakım becerisine sahip olabilme | 3 |
4) | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme | |
5) | Cumhuriyetin temel değerlerini gözeterek meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurabilme | |
6) | İlk ve Acil Yardım alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında eleştirel düşünüp, sorunları tanımlayabilme | 3 |
7) | İlk ve acil yardım konusunda temel mesleki bilgileri, güncel bilgi ve teknolojiler ışığında ve mesleki etik değerlerin gözetiminde kullanabilme | 3 |
8) | Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilme ve olay sırasında uygulayabilme | |
9) | Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilme | |
10) | İlk ve acil yardım alanındaki bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 4 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 76 |