DIS103 Organik KimyaKurumsal BilgilerAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DIS103
Course Name: Organik Kimya
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GAMZE ÖZGÜL ARTUÇ
Dersi Veren(ler): Gamze ÖZGÜL ARTUÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Organik Kimya biliminin temel kavramlarını, organik bileşiklerin yapı ve özelliklerini, elde ediliş yöntemleri ve tepkimelerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; organik kimyaya giriş, fonksiyonel grupların tanınması ve adlandırılması, organik bileşiklerin sınıflandırılması, özellikleri, elde edilişleri ve tepkimeleri, biyokimyasal öneme sahip organik bileşiklerin tanınması ve özellikleri, polimer kimyası ile ilgili temel bilgiler şeklindedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Organik bileşikleri tanıyabilme ve yapıları ile ilgili olarak yorum yapabilme
2) Bileşiklerin çeşitli kimyasal özellikleri ile ilgili tartışabilme
3) Bileşiğin sahip olduğu fonksiyonel grupları tanıyabilme ve isimlendirebilme
4) Organik bileşik grupları hakkında bilgi sahibi olma
5) Organik bileşiklerin özellikleri ve elde ediliş yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma
6) Organik bileşiklerin verebilecekleri tepkimelerle ilgili bilgi sahibi olabilme
7) Biyokimyasal öneme sahip organik bileşikleri tanıyabilir, yapıları ile ilgili tartışabilme
8) Polimerik malzemelerle ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Organik Kimyanın Tanımı
2) Atomik Yapı, Moleküler Orbitaller, Kimyasal Bağlar ve Özellikleri
3) Organik Bileşiklerde Fonksiyonel Gruplar ve Adlandırılmaları
4) Organik Bileşiklerde Fonksiyonel Gruplar ve Adlandırılmaları
5) Alkanlar; Özellikleri, Elde Edilişleri ve Reaksiyonları
6) Alkenler; Özellikleri, Elde Edilişleri ve Reaksiyonları
7) Alkinler; Özellikleri, Elde Edilişleri ve Reaksiyonları
8) Ara Sınav
9) Aromatik Bileşikler; Özellikleri ve Elde Edilişleri
10) Aromatik Bileşiklerde Elektrofilik Reaksiyonlar
11) İzomeri; Yapı İzomerleri ve Stereoizomeri
12) Organik Halojen Bileşikleri; Özellikleri ve Elde Edilişleri
13) Organik Halojen Bileşikleri; Özellikleri ve Elde Edilişleri
14) Alkoller, Fenoller, Eterler ve kükürtlü türevleri
15) Alkoller, Fenoller, Eterler ve kükürtlü türevleri
16) Aldehitler ve Ketonlar; Özellikleri, Elde Edilişleri ve Reaksiyonları
17) Aldehitler ve Ketonlar; Özellikleri, Elde Edilişleri ve Reaksiyonları
18) Karboksilik Asitler ve Türevleri; Özellikleri, Elde Edilişleri ve Reaksiyonları
19) Karboksilik Asitler ve Türevleri; Özellikleri, Elde Edilişleri ve Reaksiyonları
20) Karboksilik Asitler ve Türevleri; Özellikleri, Elde Edilişleri ve Reaksiyonları
21) Aminler; Özellikleri, Elde Edilişleri ve Reaksiyonları
22) Ara Sınav
23) Aminler; Özellikleri, Elde Edilişleri ve Reaksiyonları
24) Doğal Organik Bileşikler-Lipitler
25) Doğal Organik Bileşikler-Karbonhidratlar
26) Doğal Organik Bileşikler-Aminoasitler ve Proteinler
27) Doğal Organik Bileşikler-Aminoasitler ve Proteinler
28) Doğal Organik Bileşikler-Nükleik Asitler
29) Polimer Kimyası ve Polimerik Bileşikler
30) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Robert C. Atkins, Francis A. Carey, Organik Kimya Kısa ve Öz, Bilim Yayınları, 3. Baskı, 2009.Çeviri Editörleri: Gürol Okay, Yılmaz Yıldırır.
2. Ralph J. Fessenden, Joan S. Fessenden, Marshall W. Logue, Organik Kimya, Güneş Kitapevi, 4. Baskı, 2001. Çeviri Editörü: Tahsin Uyar.
3. Graham Solomons, Craig Fryhle, Organik Kimya, Literatür Yayıncılık, 7. Baskı, 2000, Çeviri Editörleri: Güral Okay, Yılmaz Yıldırır.
4. John McMuryy, Fundamentals of Organic Chemistry, Cornell University, 7. Edition.
5. Francis A. Carey, Organic Chemistry, University of Virginia, 4. Edition.
Diğer Kaynaklar: 1. Robert C. Atkins, Francis A. Carey, Organik Kimya Kısa ve Öz, Bilim Yayınları, 3. Baskı, 2009.Çeviri Editörleri: Gürol Okay, Yılmaz Yıldırır.
2. Ralph J. Fessenden, Joan S. Fessenden, Marshall W. Logue, Organik Kimya, Güneş Kitapevi, 4. Baskı, 2001. Çeviri Editörü: Tahsin Uyar.
3. Graham Solomons, Craig Fryhle, Organik Kimya, Literatür Yayıncılık, 7. Baskı, 2000, Çeviri Editörleri: Güral Okay, Yılmaz Yıldırır.
4. John McMuryy, Fundamentals of Organic Chemistry, Cornell University, 7. Edition.
5. Francis A. Carey, Organic Chemistry, University of Virginia, 4. Edition.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 1
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme 3
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 3
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 2 56
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 89