Protetik Diş Tedavisi (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PRY105 | ||||
Course Name: | Tam Protezler | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ÖZDAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Umut Özdal | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, total protez hastalarında teşhis, tedavi ve protezlerin planlanması ve yapımı aşamaları teorik ve pratik olarak öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, total protez hastalarında muayene, prognoz, protezin retansiyonu, stabilitesi, tam dişsiz reziduel sırtların anatomisi, dişsizlik sınıflaması ve total protezlerin klinik ve laboratuvar aşamalarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Total protez hastalarında dokuların değerlendirilmesi ve muayeneyi tanımlayabilme. 2) Total protezlerin klinik üretim süreçlerini yönetebilme ve uygulayabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Total protezlere giriş. | Kaynak kitaplardan ön okuma. |
2) | Tam dişsizliğin sonuçları. | |
3) | Total protez hastalarında anamnez ve muayene. | |
4) | Tam dişsiz hastanın anatomisi. | |
5) | Total protezlerde artikülatör kullanımı. | |
6) | Mandibulada retansiyon ve stabilite. | |
7) | Maksillada retansiyon ve stabilite. | |
8) | Total protezlerde sentrik kayıtlar. | |
9) | Anatomik ölçü. | |
10) | Kişisel ölçü kaşığı hazırlığı. | |
11) | Total protezlerde ölçü teknikleri, fonksiyonel ölçü. | |
12) | Dikey boyut tespit yöntemleri ve mumlu prova. | |
13) | Diş dizimi ve dişli prova, estetik ve fonksiyonel parametrelerin değerlendirilmesi. | |
14) | Total protezin teslimi ve kontrol. |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok-None. |
Diğer Kaynaklar: | Tam Protezler. Senih Çalıkkocaoğlu. Principles and Practices of Complete Dentures. Iwao Hayakawa. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 152 |