Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CPL102 | ||||
Course Name: | Kariyer Planlama | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KORAY ALTINTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. HALUK İHSAN TALAY Dr.Öğr.Üyesi ARDA KIPÇAK Doç. Dr. SENEM KAYAHAN Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZCAN Dr.Öğr.Üyesi GÜLDEN BUDAK Dr.Öğr.Üyesi KORAY ALTINTAŞ Dr.Öğr.Üyesi UFUK SAKA |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal koşullarında gerçek hayat problemleri ile uyumlu çağdaş kariyer planlama yöntemlerini tanıtmak ve öğrencilerin kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmaktır. Kariyer Planlama, çalışanların değerleri ve ihtiyaçları ile iş deneyimleri ve fırsatları arasında en uygun ilişkiyi kurmayı amaçlayan bir sorun çözme ve karar alma sürecidir. Geleceğini tahmin edebilen, kendisini neyin beklediğini bilen, amacını ona göre belirleyen, yüksek motivasyona sahip, kendini işine adayan çalışanlar yaratır. Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, kariyerin tanımı ve kariyer planlamanın ve geliştirmenin önemi, kariyer gelişim modelleri, kariyer yönetim sistemleri, kariyer yönetim sistemlerinin değerlendirilmesi, birey ve organizasyon açısından kariyer yönetimi, çalışanların, yöneticilerin ve İK uzmanlarının kariyer yönetimindeki rolleri, kariyer yönetiminde özel durumlar: ileri yaştaki çalışanlar, her iki ebeveynin de çalıştığı aileler, kariyer platosu, becerilerin eskimesi, ev ve iş dengesinin kurulması ve sınırsız kariyer konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kariyer kavramını tanımlayabilme 2) Kariyer gelişimini açıklayabilme 3) Kariyer planlamasının prensiplerini ifade edebilme 4) Kariyer yönetimi ile ilgili kazanılan nosyonlar yardımıyla iş hayatında ilgili sorunları daha iyi kavrayabilme, çözüm geliştirebilme becerisi 5) Özgeçmiş çeşitlerini keşfedebilme ve özgeçmiş hazırlayabilme 6) Görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamalarını açıklayabilme 7) İş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklayabilme 8) Karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışabilme 9) Kariyer planı geliştirebilme 10) Yaşam boyu kariyer planlaması yapabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kariyer Kavramı Tanımı ve Kapsamı | |
2) | Kariyer Planlama Amacı ve Önemi | |
3) | Kariyer Planlama Türleri | |
4) | Kariyer Merkezleri | |
5) | Değişim Programları | |
6) | Support Programs | |
7) | Temel İletişim Becerileri | |
8) | Hassas Beceriler | |
9) | Kariyer Planlamada Önemli Sınavlar | |
10) | Özgeçmiş Hazırlama ve Mülakatlar | |
11) | Kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri | |
12) | Yetenek Kapısı Videoları | |
13) | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi | |
14) | Ev ve iş-yaşam dengesinin kurulması |
Ders Notları / Kitaplar: | - Bozdoğan, D. (Ed.). (2021). Kariyer Planlama. TOGÜ KARMER. - Güzelyurt, L., & Uzun, C. (2021). Kariyer Gelişimi ve Öğrenme Yolculuğu. Ekin Basım Yayın. - Ortaylı, İ. (2019). Bir Ömür Nasıl Yaşanır. Kronik. - Taş, A., & Aytaç, T. (Eds.). (2021). Kariyer planlama ve Geliştirme. Anı Yayıncılık. - Tutar, H. (Ed.). (2020). Kariyer Planlaması ve Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | - Bozdoğan, D. (Ed.). (2021). Kariyer Planlama. TOGÜ KARMER. - Güzelyurt, L., & Uzun, C. (2021). Kariyer Gelişimi ve Öğrenme Yolculuğu. Ekin Basım Yayın. - Ortaylı, İ. (2019). Bir Ömür Nasıl Yaşanır. Kronik. - Taş, A., & Aytaç, T. (Eds.). (2021). Kariyer planlama ve Geliştirme. Anı Yayıncılık. - Tutar, H. (Ed.). (2020). Kariyer Planlaması ve Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
11) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
12) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | |
13) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
15) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
16) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |