DIS419 Ağız HastalıklarıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DIS419
Course Name: Ağız Hastalıkları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SÜLEYMAN BOZKAYA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Süleyman BOZKAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Diş hekimliği öğrencilerinin ağız içinde ve çevresindeki yumuşak ve sert dokuda ortaya çıkan hastalık tabloları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Ağız Mukozasının İşlevi, Epitel, Ağız Savunma Mekanizmaları
Ağız Mukozasının Vezikülöbüllöz Lezyonları
Ağız Mukozasının Ülseratif Lezyonları
Ağız Mukozasının Beyaz Lezyonları
Ağız Mukozasının Beyaz Lezyonları
Ağız Mukozasının Kırmızı-Mavi Lezyonları
Ağız Mukozasının Pigmente Lezyonları
Ağız Mukozasının Verrükal-Papiller Lezyonları
Ağız Mukozasının Verrükal-Papiller Lezyonları
Bağ Dokusu Lezyonları
Premalign Lezyonlar
Benign Tümörler
Malign Tümörler
Kan Hastalıklarında Ağız Bulguları
İmmünoloji ve İmmünolojik Hastalıklar
Metabololik ve genetik hastalıklar
Tükürük Bezi Hastalıkları
Fiziksel Kimyasal Yaralanmalar ve İntoksikasyonlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ağız içi yumuşak dokularda ortaya çıkan yüzeysel lezyonları, potansiyel malign lezyonları, hiperplazileri ve iyi huylu tümörleri klinik olarak tanımlar.
2) Dişlere bağlı olan ve olmayan tümörleri ayırt edebilir veya tanısını koyar
3) Kemik dokuda ortaya çıkan hastalıkları ve tedavi seçeneklerini tanımlar.
4) Dişeti dokusunda ortaya çıkan büyümelerinin etiyolojilerini ve tedavilerini tanımlar.
5) Çeşitli kan hastalıklarını ve bunların ağız bulgularını öğrenir ve erken dönem teşhisi koyabilme yetisine sahip olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ağız Mukozasının İşlevi, Epitel, Ağız Savunma Mekanizmaları
2) Ağız Mukozasının Vezikülöbüllöz Lezyonları
3) Ağız Mukozasının Vezikülöbüllöz Lezyonları
4) Ağız Mukozasının Ülseratif Lezyonları
5) Ağız Mukozasının Ülseratif Lezyonları
6) Ağız Mukozasının Beyaz Lezyonları
7) Ağız Mukozasının Beyaz Lezyonları
8) Ağız Mukozasının Kırmızı- Mavi Lezyonları
9) Ağız Mukozasının Kırmızı- Mavi Lezyonları
10) Ağız Mukozasının Pigmente Lezyonları
11) Ağız Mukozasının Pigmente Lezyonları
12) Ağız Mukozasının Verrükal-Papiller Lezyonları
13) Ağız Mukozasının Verrükal-Papiller Lezyonları
14) Bağ Dokusu Lezyonları
15) Ara Sınav I
16) Bağ Dokusu Lezyonları
17) Premalign Lezyonlar
18) Premalign Lezyonlar
19) Benign Tümörler
20) Benign Tümörler
21) Malign Tümörler
22) Malign Tümörler
23) Malign Tümörler
24) Kan Hastalıklarında Ağız Bulguları
25) İmmünoloji ve İmmünolojik Hastalıklar
26) Metabololik ve genetik hastalıklar
27) Tükürük Bezi Hastalıkları
28) Fiziksel Kimyasal Yaralanmalar ve İntoksikasyonlar
29) Ara Sınav II

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme 2
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 1
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 3 84
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 115