Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SMY152 | ||||
Course Name: | İletişim Becerileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Beyza Nur Sücüllülü | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKBULAK |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsan davranışları, kişilik ve kişilerarası ilişkileri öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişimde Engeller, İletişim ve Çatışma, Konuşma ve Dinleme, Kültür ve İletişim, İletişim Modelleri, Grup İletişimi, Örgütsel İletişim, İkna Edici İletişim, Sözsüz İletişim, Beden Dili konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan, insan davranışları ve ihtiyaçlarının tanıyabilme. 2) Kişilik ve kişilik gelişimlerinin tanıyabilme. 3) İletişim ve öğrenme sürecini öğrenebilme. 4) İkili ilişkiler kurma kapasitelerini arttırabilme. 5) Diksiyonun önemini öğrenebilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim süreci | - |
2) | İletişim türleri | - |
3) | Sözel iletişim | - |
4) | Sözel olmayan iletişim | - |
5) | Sözel olmayan iletişim | - |
6) | Kişiler arası iletişim | - |
7) | Kişiler arası iletişim | - |
8) | Savunucu ve açık iletişim | - |
9) | Savunucu ve açık iletişim | - |
10) | İletişim ve kendini açma | - |
11) | İletişim çatışmaları | - |
12) | Empati | - |
13) | Dinleme | - |
14) | Empatik iletişim becerileri | - |
Ders Notları / Kitaplar: | -Bacanlı , H. (2003) . Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınevi-Randy Charles. (2018). Communication Skills. National Highlights Inc.-Wright, B. L. (2016). Communication Skills?: Challenges, Importance for Health Care Professionals and Strategies for Improvement. Nova Science Publishers, Inc. |
Diğer Kaynaklar: | -Bacanlı , H. (2003) . Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınevi-Randy Charles. (2018). Communication Skills. National Highlights Inc.-Wright, B. L. (2016). Communication Skills?: Challenges, Importance for Health Care Professionals and Strategies for Improvement. Nova Science Publishers, Inc. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel düzeyde yabancı dilde iletişim kurabilme. | |
2) | Diş hekimine tüm tedavi sürecinde yardımcı olabilme. | 1 |
3) | Diş hekimliğinin kapsam ve yetki alanlarını bilebilme. | |
4) | Diş hekimliğindeki uzmanlık dallarını ve kapsamlarını öğrenebilme. | |
5) | Hasta kayıt ve arşivleme için bilgisayar ve fotoğrafçılık bilgilerine sahip olabilme. | |
6) | Temel düzeyde Fizyoloji bilgisine sahip olabilme. | |
7) | Temel düzeyde Anatomi bilgisine sahip olabilme | |
8) | Temel düzeyde mikrobiyoloji bilgisine sahip olabilme. | |
9) | Atatürk İlke ve inkılaplarını kavrayabilme | |
10) | Türk Dili kural ve kavramlarına hakim olabilme. | |
11) | Klinik işleyişi ve hasta kayıtı konusunda bilgi sahibi olabilme. | |
12) | Dental radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygulayabilme ve hastayı, çevreyi ve kendisini koruyabilme. | |
13) | Diş kiniğindeki araç gereç ve malzemeleri tanıma, kullanabilme ve bakımlarını öğrenebilme. | |
14) | Hasta ilişkileri ve hasta hakları konusunda yetkin olabilme. | |
15) | Aseptik çalışma koşullarını sağlayabilme. | |
16) | Klinik düzeni ve temel temizliğini sağlayabilme. | |
17) | Tedavi için gerekli eksik malzemeleri tesbit ve tedarik etme. | |
18) | Çevre koruma ve bilinç ve duyarlılığına sahip olabilme. |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |