Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHA222 | ||||
Course Name: | Analytical Chemisrty Laboratory II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. MELTEM ŞAYLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Cem ÖNAL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Enstrümental analiz tekniklerini kullanabilmek |
Dersin İçeriği: | Spektoskopik, elektrometrik ve kromatografik temelli yöntemlerin uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Spektrofotometreleri tanıma ve kullanabilme 2) HPLC cihazını kullanabilme 3) Metot validasyonu yapabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | LABORATUVAR GÜVENLİĞİ VE TANITIMI | |
2) | UV-SPEKTROMETRİSİ İLE ASKORBİK ASİT TAYİNİ | |
3) | FTIR SPEKTROFOTOMETRİSİ İLE İLAÇ MADDELERİNİN TANINMASI | |
4) | ATOMİK ABSORPSİYON SPEKTROMETRİSİ İLE ÇİNKO OKSİTTE KURŞUN SAFSIZLIĞI TAYİNİ | |
5) | İNCE TABAKA KROMATOGRAFİSİ UYGULAMASI | |
6) | YÜKSEK BASINÇLI SIVI KROMATOGRAFİSİ (HPLC) İLE ŞURUP PREPARATINDA PARASETAMOL MİKTAR TAYİNİ | |
7) | POTANSİYOMETRİK TİTRASYONLA ASETİK ASİT MİKTAR TAYİNİ | |
8) | POTANSİYOMETRİK TİTRASYONLA SODYUM KLORÜR MİKTAR TAYİNİ | |
9) | BURUN DAMLASINDA TETRAHİDRAZOLİNİN UV-VİS SPEKTROMETRİSİ İLE ANALİZİ | |
10) | FLUORİMETRİK İLAÇ ANALİZİ | |
11) | TELAFİ | |
12) | TELAFİ | |
13) | HPLC ÇALIŞMASI | |
14) | GC UYGULAMA |
Ders Notları / Kitaplar: | Laboratuvar Föyü |
Diğer Kaynaklar: | -Skoog-Holler-Nieman."Enstrümantal analiz ilkeleri" Çeviri editörleri :E.Kılıç, F.Köseoğlu, H.Yılmaz. Bilim yayıncılık,1998 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Problem Çözme | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 42 | 1 | 42 | ||||
Uygulama | 14 | 1 | 14 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |