Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ANT101 | ||||
Course Name: | Genel Anatomi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADNAN ÖZTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Adnan Öztürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders sağlık çalışanları için çok önemli bir temel oluşturacaktır. Bu dersin amacı öğrencilere insan vücudunun yapısı ve fonksiyonu hakkında kapsamlı bir genel bakış sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders anatomiye giriş ve terminoloji, kemikler, eklemler, kaslar, sinir sistemi, endokrin sistem, dolaşım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, üriner sistem ve genital sistem, duyu organları konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan vücudunun ana yapılarını ayırt edip tanımlayabilme 2) İnsan vücudunun her bir sisteminin yapısal düzenini ve işlevini tartışabilme 3) Anatomi bilgisini vücut bölümlerinin işlevi ile ilgili soruları çözümlemek için kullanabilme 4) Üst ve alt ekstremitede yer alan yapıları tanımlayabilme 5) Thorax duvarı ve boşluğu içindeki organları tanımlayabilme 6) Sindirim sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme 7) Genito-üriner sistem organlarını tanımlayabilme 8) Santral sinir sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme 9) Göz ve kulak ile ilgili yapıları tanımlayabilme 10) Vestibüler, retiküler, limbik sistemi tanımlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anatomi’ye Giriş ve Terminoloji | Ders sunumu, maket |
2) | Kemikler-1 | Ders sunumu, maket |
3) | Kemikler-2 | Ders sunumu, maket |
4) | Eklemler | Ders sunumu, maket |
5) | Kaslar-1 | Ders sunumu, maket |
6) | Kaslar-2 | Ders sunumu, maket |
7) | Dolaşım sistemi | Ders sunumu, maket |
8) | Solunum sistemi | Ders sunumu, maket |
9) | Sindirim sistemi | Ders sunumu, maket |
10) | Üriner sistem ve Genital sistem | Ders sunumu, maket |
11) | Sinir sistemi-1 | Ders sunumu, maket |
12) | Sinir sistemi-2 | Ders sunumu, maket |
13) | Endokrin sistem | Ders sunumu, maket |
14) | Duyu organları | Ders sunumu, maket |
Ders Notları / Kitaplar: | -Anatomi: Ana Hatlar, Medical Mnemonic Series. Başal, Ufuk. İstanbul : Nobel Tıp, [2011]. 174 sayfa. ISBN: 9789759803612 -Topografik anatomi : Çalışma kitabı, Ed. Mehmet Yıldırım, İstanbul : Nobel Tıp, 2019, ISBN: 9786053354659. -Sistematik anatomi, Mustafa Büyükmumcu. Nobel Tıp Kitabevleri. Yayın No; 220. 2014. ISBN: 9789756266298. -İnsan anatomi atlası, Anastasi, Giuseppe. Sorumlular: Eugenio Gaudio, Carlo Tacchetti ; Türkçe çeviri editörü : Mustafa Büyükmumcu. Nobel Yayın No ; 224. 2018. ISBN: 9789752480094. |
Diğer Kaynaklar: | -Anatomi: Ana Hatlar, Medical Mnemonic Series. Başal, Ufuk. İstanbul : Nobel Tıp, [2011]. 174 sayfa. ISBN: 9789759803612 -Topografik anatomi : Çalışma kitabı, Ed. Mehmet Yıldırım, İstanbul : Nobel Tıp, 2019, ISBN: 9786053354659. -Sistematik anatomi, Mustafa Büyükmumcu. Nobel Tıp Kitabevleri. Yayın No; 220. 2014. ISBN: 9789756266298. -İnsan anatomi atlası, Anastasi, Giuseppe. Sorumlular: Eugenio Gaudio, Carlo Tacchetti ; Türkçe çeviri editörü : Mustafa Büyükmumcu. Nobel Yayın No ; 224. 2018. ISBN: 9789752480094. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 3 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 2 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 2 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 1 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 2 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 2 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 2 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 2 |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ödevler | 1 | 2 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 116 |