Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Süt dişlerin embriyolojik gelişimi |
|
2) |
Süt dişlerinin morfolojik, histolojik ve fizyolojik özellikleri
Süt-sürekli dişlerin farklılıkları
|
|
3) |
Süt ve daimi dişlerin sürmesi, sürme zamanları, sürme bozuklukları, fizyolojik kök rezorpsiyonu - I |
|
4) |
Çocuk diş hekimliğinde çürük etiyolojisi, yayılımı, sınıflandırması ve teşhisi |
|
5) |
Çürük riksi ve çürük aktivitesi tayin yöntemleri
Beslenme-Çürük arasındaki ilişki |
|
6) |
Süt dişlerinde kavite hazırlama prensipleri |
|
8) |
Çocuk Diş Hekimliğinde Radyografik Değerlendirme |
|
9) |
Süt dişi pulpa hastalıklarında teşhis ve tedavi- Kuafaj- pulpotomi |
|
10) |
Süt dişi pulpa hastalıklarında teşhis ve tedavi- Pulpotomi ve Pulpektomi |
|
11) |
Çocuk Diş Hekimliğinde kullanılan restoratif materyaller-I |
|
12) |
Çocuk Diş Hekimliğinde kullanılan restoratif materyaller-II |
|
13) |
Diş hekimliğinde fluoridin kullanımı, fluoridin etki mekanizması ve yan etkileri |
|
14) |
Topikal ve sistemik fluorid preparatları ve kullanım alanları |
|
15) |
Fissür örtücüler ve uygulama yöntemleri, koruyucu rezin restorasyonlar |
|
16) |
Çocuk diş hekimliğinde kron uygulamaları-I |
|
17) |
Çocuk diş hekimliğinde kron uygulamaları-II |
|
18) |
Çocuklarda davranış yönlendirmesi ve psikolojik gelişim |
|
19) |
Çocuk Diş Hekimliğinde Lokal Anestezi- Süt dişi çekim endikasyonları- kontrendikasyonları |
|
20) |
Çocuklarda sistemik hastalıklar ve Dental Yaklaşım- I |
|
21) |
Çocuklarda sistemik hastalıklar ve Dental Yaklaşım- II |
|
22) |
Çocuklarda kapanış ilişkileri ve okluzal rehberlik |
|
23) |
Okluzyonu kötü etkileyen alışkanlıklar ve alışkanlık kırıcılar |
|
24) |
Erken süt dişi kayıpları ve yer tutucular |
|
25) |
Seri çekim ve sürme rehberliği |
|
26) |
Pedodontide muayene ve tedavi planlaması-I |
|
27) |
Pedodontide muayene ve tedavi planlaması-II |
|
28) |
Pedodontide muayene ve tedavi planlaması-III |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
3 |
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme |
3 |
10) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
3 |
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
12) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
3 |