Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DEN205 | ||||
Course Name: | Endodonti | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NAİMENUR SEVEN | ||||
Dersi Veren(ler): | PROF. DR. MEHMET BAYBORA KAYAHAN DOÇ.DR. SEDA FALAKALOĞLU DR. ÖĞRETİM ÜYESİ MUSTAFA BERKİTEN DR. ÖĞRETİM ÜYESİ NAİMENUR SEVEN DR. ÖĞRETİM ÜYESİ VASFİYE IŞIK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Endodontinin tanımının ve amaçlarının belirtilmesi, dişin anatomisinin ve gelişiminin öğretilmesi, kök kanal tedavisinin aşamalarının, kullanılan malzemelerin, klasik ve çağdaş yaklaşımların öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | Endodontinin tanımının, diş gelişimi ve anatomisinin, kök kanal tedavisi sırasında kullanılan aletlerin ve klinik kullanım yöntemlerinin, kök kanal tedavisinin aşamalarının, radyografik değerlendirmenin öğretilmesi. Buna ek olarak kanal tedavisi sonrası yapılacak olan restorasyonun esaslarının anlatılması. Laboratuvar uygulamaları ile edinilen teorik bilgilerin pratik eğitimle desteklenerek temel endodonti becerisinin kazanılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Endodonti bilimi ve ilgi alanlarını açıklayabilme. 2) Dişlerin ve pulpanın anatomisi hakkında bilgi sahibi olabilme. 3) Giriş kavitesi prensiplerini bilebilme ve her diş grubunda endodontik giriş kavitesi açabilme. 4) Kök kanalı tedavisinde kullanılan aletler ve kullanım yöntemleri hakkında detaylı bilgi edinir. 5) Endodontide çalışma boyunu tespit edebilme 6) Kök kanalı tedavisinin aşamaları olan kök kanal sisteminin temizlenmesi, şekillendirilmesi, yıkanması ve doldurulmasının felsefesini, kullanılan malzemeleri, klasik ve çağdaş yaklaşımları öğrenir 7) Tanı ve tedavide temel unsur olan radyolojik tetkiklere endodonti gözüyle değerlendirebilme 8) Kök kanal tedavisi sonrası veya diğer endodontik tedavi yaklaşımlarının devamı niteliğinde olan kuronal restorasyonların felsefesini, ve neden-sonuç ilişkisini değerlendirmeyi öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Endodontinin Tanımı ve Kapsamı | |
2) | Dişin Anatomisi ve Gelişimi I | |
3) | Dişin Anatomisi ve Gelişimi II | |
4) | Endodontide Kullanılan Aletler | |
5) | Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması: Üst Kesiciler ve Kanin | |
6) | Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması: Alt Kesiciler ve Kanin | |
7) | Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması: Üst Küçük Azılar | |
8) | Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması: Alt Küçük Azı | |
9) | Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması: Üst Büyük Azı | |
10) | Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması: Alt Büyük Azı | |
11) | Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması: Genel Tekrar | |
12) | Endodontide Rubber-Dam Kullanımı | |
13) | Kök Kanalı Tedavisinde Kullanılan Aletler Ve Kullanım Yöntemleri | |
14) | Çalışma Uzunluğunun Saptanması | |
15) | Kök Kanalı Şekillendirmesinin Esasları | |
16) | Kök Kanalı Şekillendirme Yöntemleri | |
17) | Kök Kanalı Yıkama Solüsyonları ve Kök Kanallarının Yıkanması I | |
18) | Kök Kanalı Yıkama Solüsyonları ve Kök Kanallarının Yıkanması II | |
19) | Kök Kanalının Dezenfeksiyonu | |
20) | Kök Kanallarının Doldurulmasının Esasları | |
21) | Kök Kanalı Dolgu Materyalleri I | |
22) | Kök Kanalı Dolgu Materyalleri II | |
23) | Kök Kanalı Doldurma Yöntemleri I | |
24) | Kök Kanalı Doldurma Yöntemleri II | |
25) | Genel Tekrar | |
26) | Endodontide Radyografinin Önemi ve Radyografi Teknikleri | |
27) | Kök Kanalı Tedavisi Tekrarı | |
28) | Preklinikte Neler Yaptık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 3 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 3 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | 3 |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | 2 |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 0 |
Uygulama | 4 | % 0 |
Ödev | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 1 | 30 | 30 | ||||
Uygulama | 4 | 120 | 480 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 30 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 543 |