Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MEC306 | ||||
Course Name: | Mekanik Sistem Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencileri basit mekanik sistem uygulamaları yapması beklenmektedir. Makine imalatı için gerekli hizmet alımlarının nerelerden yapılması gerektiğini ve yaklaşık maliyetlerinin öğrenilmesi istenmektedir. Plastik öğütücü, sıcak pres, ekstrüzyon veya plastik enjeksiyon makinası gibi bir makinanın A’dan Z’ye imalatı için gerekli aşamaların anlaşılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Alüminyum ve Çelik Profiller Profillerden Üretilen Endüstriyel Parçalar Şasilerin Mukavemeti – Modelleme ve Deneysel Uygulamalar Hareketli Sistemlerde Elektrik Motoru ve Redüktör Kullanımı Plastik Malzemeler Plastiklerin İşlenmesi Sıcak Pres, Plastik Parçalayıcı, Ekstrüder veya Plastik Enjeksiyon Cihazı Üretimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mukavemetli Şasi Tasarımı ve İmalatı 2) Tedarikçi ve Yüklenici Firmaları Tanıma 3) Bir Makine Projesinin Adım Adım Gerçekleştirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Alüminyum ve Çelik Profiller Profillerden Üretilen Endüstriyel Parçalar Şasilerin Mukavemeti – Modelleme ve Deneysel Uygulamalar Hareketli Sistemlerde Elektrik Motoru ve Redüktör Kullanımı Plastik Malzemeler Plastiklerin İşlenmesi Sıcak Pres, Plastik Parçalayıcı, Ekstrüder veya Plastik Enjeksiyon Cihazı Üretimi | Uygulama Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Uygulama Notları |
Diğer Kaynaklar: | Uygulama Notları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 1 |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 1 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
11) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 3 |
12) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 1 |
13) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 2 |
14) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
15) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
16) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 1 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 30 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | ||||
Uygulama | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 5 | 10 | ||||
Proje | 1 | 10 | 10 | ||||
Ödevler | 5 | 5 | 25 | ||||
Final | 1 | 3 | 3 | ||||
Toplam İş Yükü | 90 |