Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND101 | ||||
Course Name: | Endüstri Mühendisliğine Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi UFUK SAKA | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Mustafa YILDIRIM | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Endüstri mühendisliği disiplinine ait temel bilgileri ve konuları öğrencilere aktararak, öğretim süresince elde edecekleri teori ve pratik bilgilere dair farkındalığı artırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Yöneylem ve Verimlilik / Endüstri Mühendisliğinin Tarihi ve Yöneylem Araştırması / Ürün ve Servis Tasarımı / Süreç ve Teknoloji / Kalite Yönetimi / İstatiksel Süreç Kontrolü / Tesis Planlaması / İş Ölçümü ve Ergonomi / Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi / Tahmin Yöntemleri / Envanter Yönetimi ve Bütünleşik Planlama / Kaynak Planlaması / Malzeme İhtiyaç Planlaması / Simülasyon ve Çizelgeleme / Lineer Programlama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci endüstri mühendisliğindeki temel bilgileri edinir ve uygulayabilir. 2) Öğrenci üretim ve hizmet sistemleri hakkında temel bilgiyi alır. 3) Öğrenci lisans derslerinde ve stajlarında neler yapacağını öğrenir. 4) Öğrenci mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinir. 5) Öğrenci bilgiye erişebilme ve alanıyla ilgili gelişmeleri izlemeyi ve kendini geliştirme becerisini edinir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Sunum |
2) | Operasyonlar ve Verimlilik - Endüstri Mühendisliği Tarihi, Operasyon Yönetimi ve Etik | Ders Notları |
3) | Kalite Yönetimi ve Etik | Ders Notları |
4) | Üretim Tezgahları ve Yöntemleri | Ders Notları |
5) | Yer Seçimi Stratejisi - Tesis Planlama | Ders Notları |
6) | Tesis Planlaması | Ders Notları |
7) | İş Etüdü ve Ergonomi | Ders Notları |
8) | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | - |
9) | Lojistik, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Etik | Ders Notları |
10) | Tahmin | Ders Notları |
11) | Envanter Yönetimi ve Bütünleşik Planlama | Ders Notları |
12) | Kaynak Planlama ve Malzeme İhtiyaç Planlaması | Ders Notları |
13) | Simulasyon ve Çizelgeleme | Ders Notları |
14) | Doğrusal Programlama | Ders Notları |
14) | Doğrusal Programlama | Ders Notları |
15) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Jay Heizer, Barry Render, “Operations Management, 11th Edition”, 2014 Amaç, 2nd (updated) Edition, byEliyahu Goldratt, North River Press, 1992 Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Jay Heizer, Barry Render, “Operations Management, 11th Edition”, 2014 Purpose, 2nd (updated) Edition, byEliyahu Goldratt, North River Press, 1992 Lecture Notes |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | 3 |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 1 |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | 2 |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 3 |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | 1 |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 1 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 3 | % 30 |
Final | 3 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 4 | 8 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 | ||||
Proje | 2 | 4 | 8 | ||||
Ödevler | 2 | 3 | 6 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Rapor Teslimi | 2 | 4 | 8 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 74 |