Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı (introduction au cours)
|
|
2) |
Bildirilen konuşma, geçmiş zaman, gelecek zaman
|
|
3) |
Çevre bilinci (sensibilisation à l'environnement)
|
|
4) |
Fransa ve diğer ülkeler (la France et des autres pays)
|
|
5) |
Gereklilik, şart kipi (nécessité, mode conditionnel)
|
|
6) |
Olasılık, şart kipi (probabilité, mode conditionnel)
|
|
7) |
İş hayatı (la vie des affaires)
|
|
8) |
Geçmişte gelecek zaman (futur anterieur)
|
|
9) |
Çevreyi koruma, şart kipi (préservation, mode conditionnel)
|
|
10) |
Fikirler, dilekler, istekler (idées, souhaits, envies)
|
|
11) |
Geçmiş zaman, gelecek zaman (le passé, le futur)
|
|
12) |
Gelecek zamanda olasılık (probabilité dans le futur)
|
|
13) |
Fransızcaya İngilizceden alınmış kelimeler (emprunts de l'anglais vers le français)
|
|
14) |
Genel tekrar (révision)
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Menand, R., Hutchings, L., & Hirschprung, N. (2009). Le Nouveau Taxi ! 2 - Cahier d`exercices. Hachette.
- Menand, R., Hutchings, L., & Hirschprung, N. (2009). Le Nouveau Taxi ! 2 - Livre de l`élève. Hachette.
- Grégoire, M., & Thiévenaz, O. (2018). Grammaire progressive du français - Niveau intermédiaire (A2/B1). Clé international. |
Diğer Kaynaklar: |
- Menand, R., Hutchings, L., & Hirschprung, N. (2009). Le Nouveau Taxi ! 2 - Cahier d`exercices. Hachette.
- Menand, R., Hutchings, L., & Hirschprung, N. (2009). Le Nouveau Taxi ! 2 - Livre de l`élève. Hachette.
- Grégoire, M., & Thiévenaz, O. (2018). Grammaire progressive du français - Niveau intermédiaire (A2/B1). Clé international. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olabilme; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme |
4 |
2) |
Yazılı ve sözlü çeviride karşılaşılabilecek problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme |
3 |
3) |
Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme; simultane kabin donanımlarını etkin kullanabilme |
3 |
4) |
Çevirileri analiz edebilme, eleştirebilme ve yorumlayabilme |
3 |
5) |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
5 |
6) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme |
5 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; İngilizcede akıcılık, buna ek olarak en az bir yabancı dilde daha dil bilgisi edinebilme |
4 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilme; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme |
5 |
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinebilme |
5 |
10) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç sahibi olabilme; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık edinebilme |
2 |
11) |
Mütercim ve tercümanlık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varabilme ve çağın sorunları hakkında bilgi edinebilme |
2 |