Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | TIP-200 | ||||
Course Name: | Temel Tıp Bilimleri II | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GKİONOUL NTELİ CHATZIOGLOU | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu kurulun amacı, klinik bilimlerin temellerinin yanı sıra kardiyovasküler, hematopoietik ve solunum sistemleri, gastrointestinal sistem ve metabolizma, sinir sistemi ve duyu organları, endokrin ve ürogenital sistemin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kurulu ile klinik bilimlerin temellerinin yanı sıra kardiyovasküler, hematopoietik ve solunum sistemleri, gastrointestinal sistem ve metabolizma, sinir sistemi ve duyu organları, endokrin ve ürogenital sistemin öğrenilmesi sağlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Kalp, kan ve damarlar (arter, ven ve lenf damarları) hakkında temel kavramları açıklama, 2. Kalbin anatomik yapısını tanımlayabilme, kadavra ve maketler üzerinde gösterebilme, 3. Vücuttaki arterlerin, venlerin ve lenflerin dağılımını açıklayabilme, bölgesel olarak damarları isimlendirebilme, 4. Mikroskopta kalp kapaklarının ve kalp duvarlarının histolojisini tanımlayabilme, 5. Kan damarlarının ve kalbin embriyolojik gelişimini açıklayabilme 6. Lenfoid dokuların histolojisini kavramak 7. Kan yapımının evrelerini, yapım yerlerini ve kan hücrelerinin özelliklerini açıklayabilme, 8. Kalbin kasılması sırasında gerçekleşen elektriksel ve mekanik süreçleri ve bunları kontrol eden mekanizmaları yorumlayabilme, 9. Kalbin fizyolojik özelliklerini (batmotrop, dromotrop, inotrop, lusitrop, kronotrop) tanımlayabilme ve elektriksel ve mekanik işleyiş süreçlerini sayabilme, 10. Kalbin elektrofizyolojik özelliklerini açıklayabilme, 11.EKG trasesinden nabız ritim gibi bilgileri yorumlayabilme, 12. Kalp seslerinin oluşum mekanizmasını açıklayabilme, 13. Taşikardi, Bradikardi, Fibrilasyon, Ekstrasistol, idioventriküler ritim vb. kavramları tanımlayabilme, 14. Dolaşım sisteminin dinamiğini, kan basıncı ve düzenlenme süreçlerini açıklayabilmek, 15. Hemoglobin, myoglobin yapısını kavrama, fonksiyonlarını sayabilme ve metabolik faaliyetlerdeki önemini açıklayabilme, 16. İmmün sistemde görev alan lenfoid organları, hücreleri ve bu hücrelerin aktivasyonunu açıklayabilme, 17. Mikroorganizma-konak hücre ilişkisini anlatabilme, 18. Enfeksiyon etkenlerine karşı çıkan hümoral ve hücresel tip immün cevap mekanizmalarını anlatabilme, 19. Aşırı duyarlılık reaksiyonlarında görev alan hücreleri anlatabilme ve bu reaksiyonlar sırasında salınan mediatörlerin rollerini yorumlayabilme, 2) 1. Anatomik yapıları kadavra ve maketler üzerinde tanıyıp isimlendirebilme, 2. Burun, larinks ve trakeanın histolojik özelliklerini tanıyabilme ve mikroskopta gösterebilme, 3. Bronş ağacını oluşturan bölümleri, bronşların, bronşiyollerin histolojik özelliklerini ve görevlerini açıklayabilme, 4. Kan-hava bariyerinin yapısını ve elemanlarını tanımlayabilme, 5. Solunumun mekaniğinin gerçekleşmesi sırasında gerçekleşen süreçleri ve bunları kontrol eden mekanizmaları açıklayabilme, 6. Solunum fonksiyon testlerini değerlendirebilme, 7. Gaz alış-verişini, ventilasyon-perfüzyon süreçlerini yorumlayabilme, 8. Bakteriyolojik besiyerlerini hazırlayabilme, 9. Parazitlerin sınıflandırılmasını ve paraziter hastalıklarının epidemiyolojisini açıklar, toplumu etkileyen bulaşıcı hastalıklarla mücadele eder, 10. Mikroskobik inceleme için boyalı-boyasız preparat hazırlayabilme ve inceleme yapabilme, 11. Biyolojik materyalle çalışma ilkelerini uygulayabilme ve dekontaminasyon, dezenfeksiyon, sterilizasyon, antisepsi gibi koşulları sağlayabilme, 12. Mikroskop kullanabilme amaçlanmaktadır. 3) 1. Sindirim kanalı ve sindirim bezleri hakkında temel bilgileri ve terminolojiyi açıklama, 2. Sindirim sistemine ait organları, bezleri ve diğer oluşumları kadavra ve maket üzerinde gösterebilme ve isimlendirebilme, 3. Ağız boşluğu ve içindeki yapıların anatomik ve histolojik özelliklerini sayabilme, 4. Sindirim kanalının tabakalarını ve her bir tabakanın histolojik özelliklerini açıklayabilme ve mikroskopta tanımlayabilme, 5. Midenin ve bağırsakların mikroskobik yapısını, tabakalarını ve bezlerini ve görevlerini anlatabilme, 6. Kalın bağırsağın bölümlerini sayabilme ve histolojik farklılıklarını yorumlayabilme, 7. Karaciğerin sindirim sistemindeki önemini, histolojik organizasyonunu ve görevlerini sayabilme, 8. Safra yollarının histolojik yapısını, safra kesesinin tabakalarını ve histolojik özelliklerini sayabilme, 9. Ağız, mide, ince ve kalın bağırsaklarda gerçekleşen fizyolojik sindirim süreçlerini açıklayabilme, 10. Sindirim bezlerinin sindirimdeki rollerini açıklayabilme, 11. Safra salgısının bileşimini, sindirimdeki işlevlerini ve bu işlevleri düzenleyen etkenleri kavrama, 12. Pankreasın sindirimdeki rolünün ve salgılanan enzimlerin önemini kavrama, 13. Gastrointestinal kanalın bölümlerinde gerçekleşen emilim süreçlerini açıklama, 14. Açlık, tokluk, iştah süreçlerini ve bu süreçleri düzenleyen fizyolojik mekanizmaları kavrama, 15. Karbohidratların, lipidlerin ve proteinlerin sindirim ve emilim süreçlerini anlatabilme, 16. Karaciğer fonksiyon testlerini açıklayabilme, 17. Termoregülasyonda görev alan sistemleri sayabilme, hipotermi ve hipertermi gibi kavramları tanımlayabilme, 17. Aminoasitlerin katabolizması sırasındaki biyokimyasal süreçleri öğrenmek, 18. Aminoasitlerin yapısında yer alan amin grubunun hepatositlerde amonyağa ve üreye nasıl dönüştüğünü, transaminasyon, deaminasyon, amidasyon ve deamidasyon reaksiyonlarını ve bunların organizma için önemini kavramak, 19. Karaciğerdeki metabolik süreçleri kavramak, 20. Lipitlerin ve karbonhidratların sindirim ve emilim süreçlerinde meydana gelen biyokimyasal olayları kavramak, 21. Karbonhidrat metabolizması ile ilgili metabolik hastalıkları ve bu hastalıklarla ilgili enzim eksikliklerini tanımlayabilme, 22. Aminoasit metabolizması ile ilgili bilinen metabolik hastalıkları öğrenmek, 23. Enterobakterilerin mikrobiyolojik özelliklerini sayma ve E.coli, Shigella, Salmonella, Proteus, Pseudomonas bakterilerinin koloni yapılarını tanımlama, 24. Sık görülen patojenlerin identifikasyonunu yapma, 25. Bakterileri kültür ve boyanma özelliklerine göre değerlendirebilme, 26. Gram negatif ve pozitif bakterileri sayabilme, laboratuvarda izolasyonlarını yapabilme ve makroskobik ve mikroskobik tanılarını yapabilme hedeflenmektedir. 4) Sinir sisteminin histolojisini, anatomisini, fizyolojisini ve biyokimyasını anlatabilme; Görme, işitme, tat alma, koku alma ve dokunma duyularını kavrayabilme ve ayrıca çeşitli refleks mekanizmalarını değerlendirebilme; Merkezi ve periferik sinir sistemlerinin özellikleri, ağrının düzenlenmesi, motor hareketlerin kontrolü, öğrenme ve bellek, EEG ve uyku konularını anlatabilme; Bilimsel araştırmalar sırasında temel biyoistatistiksel yöntemleri uygulayabilme; Tıbbi uygulamalarında ve araştırmalarında etik ve profesyonel ilkelere bağlılık gösterebilme; Güncel tıbbi teknolojileri akılcı ve etkin olarak kullanabilme; Tanı, tedavi, rehabilitasyon ve koruma süreçlerini güvenilir, etkin, kanıta dayalı ve kişi-toplum odaklı olarak yürütebilme 5) Endokrin ve üreme sistemlerini oluşturan organların anatomik ve histolojik özelliklerini açıklayabilme; Hormonların genel ve yapısal özelliklerini, sentez ve metabolizmalarını, vücutta değişim süreçlerini ve etki mekanizmalarını yorumlayabilme; Organizmanın özelliklerinin öğrenilmesi sırasında kadavra kullanımının anatomi eğitimindeki önemini kavrayabilme; Hastalar, hasta yakınları ve sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme; Bireylerin sağlıklı olma ve sağlık hizmetlerine ulaşabilme hakkının farkında olabilme, hak ihlallerini ve ortaya çıkaran koşulları tanıyabilme ve giderilmesi için çalışabilme 6) Tanı, tedavi, rehabilitasyon ve koruma süreçlerini güvenilir, etkin, kanıta dayalı ve kişi-toplum odaklı olarak yürütebilme; Tanı, tedavi, rehabilitasyon ve koruma süreçlerini güvenilir, etkin, kanıta dayalı ve kişi-toplum odaklı olarak yürütebilme; Tanı, tedavi, rehabilitasyon ve koruma süreçlerini güvenilir, etkin, kanıta dayalı ve kişi-toplum odaklı olarak yürütebilme; Sağlık hizmeti süreçlerinin yönetiminde sorumluluk alabilme, öncülük edebilme, kişiler ve topluluklar arasındaki farklılıkları gözetebilme, eşitlikçi, dürüst ve tutarlı bir yaklaşım belirleyebilme; Bir bilimsel araştırma planlayabilme, uygulayabilme ve sonuçlarını paylaşabilme; Sağlık hizmeti sunarken hasta güvenliği ve klinik çıktıları dikkate alabilme ve uygulamalarına yansıtabilme; Diğer hekimler ve farklı disiplin ve mesleklerden kişilerle etkin bir şekilde ve işbirliği içinde çalışabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | KARDİYOVASKÜLER, HEMATOPOETİK VE SOLUNUM SİSTEMİ KURULU | - Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
2) | KARDİYOVASKÜLER, HEMATOPOETİK VE SOLUNUM SİSTEMİ KURULU | - Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
3) | KARDİYOVASKÜLER, HEMATOPOETİK VE SOLUNUM SİSTEMİ KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
4) | KARDİYOVASKÜLER, HEMATOPOETİK VE SOLUNUM SİSTEMİ KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
5) | KARDİYOVASKÜLER, HEMATOPOETİK VE SOLUNUM SİSTEMİ KURULU | - Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
6) | KARDİYOVASKÜLER, HEMATOPOETİK VE SOLUNUM SİSTEMİ KURULU | - Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
7) | KARDİYOVASKÜLER, HEMATOPOETİK VE SOLUNUM SİSTEMİ KURULU | - Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
8) | KARDİYOVASKÜLER, HEMATOPOETİK VE SOLUNUM SİSTEMİ KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
9) | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM VE METABOLİZMA KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
10) | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM VE METABOLİZMA KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
11) | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM VE METABOLİZMA KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
12) | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM VE METABOLİZMA KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
13) | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM VE METABOLİZMA KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
14) | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM VE METABOLİZMA KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
15) | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM VE METABOLİZMA KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanlar |
16) | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM VE METABOLİZMA KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
17) | SİNİR SİSTEMİ VE DUYU ORGANLARI KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 |
18) | SİNİR SİSTEMİ VE DUYU ORGANLARI KURULU | Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 |
19) | SİNİR SİSTEMİ VE DUYU ORGANLARI KURULU | |
20) | SİNİR SİSTEMİ VE DUYU ORGANLARI KURULU | |
21) | SİNİR SİSTEMİ VE DUYU ORGANLARI KURULU | |
22) | SİNİR SİSTEMİ VE DUYU ORGANLARI KURULU | |
23) | SİNİR SİSTEMİ VE DUYU ORGANLARI KURULU | |
24) | SİNİR SİSTEMİ VE DUYU ORGANLARI KURULU | |
25) | ENDOKRİN VE ÜREGENİTAL SİSTEMİ KURULU | |
25) | ENDOKRİN VE ÜREGENİTAL SİSTEMİ KURULU | |
26) | ENDOKRİN VE ÜREGENİTAL SİSTEMİ KURULU | |
27) | ENDOKRİN VE ÜREGENİTAL SİSTEMİ KURULU | |
28) | ENDOKRİN VE ÜREGENİTAL SİSTEMİ KURULU | |
29) | ENDOKRİN VE ÜREGENİTAL SİSTEMİ KURULU | |
30) | KLİNİK BİLİMLERE GİRİŞ KURULU | |
31) | KLİNİK BİLİMLERE GİRİŞ KURULU | |
32) | KLİNİK BİLİMLERE GİRİŞ KURULU |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | - Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, M. A. Medical microbiolog. [s. l.]: Elsevier, 2015. ISBN 9780323299565. İSTÜN Kütüphane Online Veri Tabanları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir. | |
2) | Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir. | |
3) | Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir | |
4) | Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir. | |
5) | Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar. | |
6) | Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder. | |
7) | Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür. | |
8) | Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir. | |
9) | Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular. | |
10) | En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır. | |
11) | Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar. | |
12) | Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder. | |
13) | Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder. | |
14) | Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür. | |
15) | Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır. | |
16) | Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar. | |
17) | Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır. | |
18) | Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar. | |
19) | Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar. | |
20) | Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 1 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 70 | 140 | ||||
Toplam İş Yükü | 140 |