TIP400.01 İç HastalıklarıKurumsal BilgilerAkademik Programlar TıpÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: TIP400.01
Course Name: İç Hastalıkları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAŞAR MERYEM YEŞİM ÜNLÜÇERÇİ
Dersi Veren(ler): Öğretim Üyeleri
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin İç Hastalıkları ile ilgili birinci basamakta sık karşılaşılan sağlık sorunlarının tanısı ve tedavisi hakkında yeterlilik kazanmaları
Dersin İçeriği: Hasta ve yakınları ile sağlıklı ve doğru iletişim kurma, genel dahiliye, göğüs hastalıkları ve enfeksiyon hastalıkları alanlarında hikaye alma ve fizik muayene teknikleri, laboratuvar testlerinin amaca yönelik kullanımı, tüm hasta bilgilerinin doğru yorumlanması. Sık ve önemli tıbbi hastalıklar, hastalıkların belirti ve bulguları, laboratuvar metotları ve görüntüleme yöntemleri. Akut ve kronik hastalıklar ile bunların tedavisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Erişkin ve geriatri yaş grubundaki bireylerin genel sağlık durumlarını değerlendirebilir. Erişkin ve geriatri yaş grubunda sık karşılaşılan dahili hastalıkları ve nedenlerini bireyin çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak açıklayabilir. Erişkin ve geriatri grubunda sağlığın korunmasına yönelik uygulamaları açıklayabilir. Erişkin ve geriatri grubunda başvuran/hastalardan/hasta yakınlarından etkili iletişim ilkelerini uygulayarak tıbbi öykü alabilir. Erişkin ve geriatri grubunda başvuran/hastaların fizik muayenesini yapabilir.
2) Erişkin ve geriatri grubunda başvuran/hastalara uygun tanısal testleri planlayabilir, uygulanan tanısal testleri değerlendirir. Erişkin ve geriatri grubunda görülen dahili hastalıkların ayırıcı tanısını kanıta dayalı tıp uygulamaları ile yapabilir. Erişkin ve geriatri grubunda görülen, acil olan ve olmayan dahili hastalıkların tedavi seçeneklerini ve takip yaklaşımlarını açıklayabilir. Alandaki araştırmalara dayalı bilgi ve teknolojik gelişmeleri, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla değerlendirebilir. Mesleki çalışmalarında mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde sorumluluklarını yerine getirir.
3) Hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışmasını gözlemler ve katılır. Hastane enfeksiyon kontrol önlemlerini ve hasta güvenliğine yönelik önlemleri uygulayabilir. Kritik hastayı tanıyabilir. Çoklu hastalıkları olan hastaları rehber gözetiminde değerlendirebilir ve tedavi için yönlendirebilir. Reçete yazma prensiplerini, akılcı ilaç kullanımı yaklaşımını ve reçete yazmada etik sorumluluğu açıklayabilir.
4) Yaşlı hastaya yaklaşımdaki farklılıkları açıklar, bütüncül yaklaşım ile tedavi ve bakım planı yapar. Mesleksel risk faktörlerini ve sağlığa etkisini açıklayabilir, iş ve meslek hastalıklarıyla ilişkilendirebilir. Erişkin yaş grubunda başvuran hastadan temel kan ve idrar örneklerini alabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hasta hikayesi alma, fizik muayene yapma
2) Koruyucu hekimlik, geriatrik hastaya yaklaşım
3) Kritik hastaya yaklaşım
4) Temel nefroloji
5) Göğüs hastalıkları
6) Gastroenteroloji
7) Endokrinoloji
8) Romatoloji, Hematoli, Onkoloji
9) Staj sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir. 3
2) Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir. 3
3) Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir 3
4) Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir. 3
5) Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar. 3
6) Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder. 3
7) Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür. 3
8) Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir. 3
9) Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular. 3
10) En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır. 3
11) Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar. 3
12) Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder. 3
13) Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder. 3
14) Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür. 3
15) Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır. 3
16) Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar. 3
17) Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır. 3
18) Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar. 3
19) Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar. 3
20) Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Seminer
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama
Gözlem
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 100 100
Uygulama 2 85 170
Derse Özgü Staj 2 85 170
Toplam İş Yükü 440