Dersin Amacı: |
Staj sonunda öğrencilerin gastro-intestinal, hepato-pankreato-biliyer, endokrin sistem, meme hastalıkları, karın duvarı fıtıkları, organ transplantasyonu, acil cerrahi hastalıklar ve travma hastalıklarında pratisyen hekimin için gerekecek bilgiyi alması, bu hastalıkların tanı ve tedavisinde yer alan girişimleri yapabilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği: |
Cerrahi hastalıkların patofizyolojisi, sıvı ve elektrolit yönetimi, şok, hemostaz teorik eğitimleri ile klinik belirti ve bulguların yorumlanması, tanı yöntemleri ve sistem (gastrointestinal, hepatobiliyer, endokrin) hastalıklarının cerrahi tedavileri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cerrahi hastaların preoperatif ve postoperatif bakımları, genel cerrahinin temelleri ve tarihi gelişimi, sıvı ve elektrolit düzenlemeleri, granülasyon, radyolojik değerlendirme, şok ve travma yanıtları, beslenme, transplantasyon, intraabdominal enfeksiyonlar, cerrahi enfeksiyonlar, akılcı antibiyotik kullanımı, akut karın, karın duvarı fıtıkları |
|
2) |
Batın travmaları, gastrointestinal sistem kanamaları, mezenterik kökenli vasküler hastalıklar, yanıklar, paratiroid hastalıkları, tiroid hastalıklarında cerrahi, adrenal hastalıklarda cerrahi, meme hastalıkları, özofagus hastalıkları, mide tümörleri, obezite cerrahisi, cerrahi etik |
|
3) |
Gastrointestinal obstrüksiyonlar, inflamatuvar barsak hastalıklarında cerrahi, kolon ve rektum tümörleri, ano-rektal hastalıklar, apandiks hastalıkları, karaciğer tümörleri, periampuller tümörler, akut pankreatit, karaciğerin kistik hastalıkları, cerrahide kritik vaka tartışmaları |
|
4) |
Staj sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
3 |
2) |
Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir. |
3 |
3) |
Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir |
3 |
4) |
Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir. |
3 |
5) |
Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar. |
3 |
6) |
Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder. |
3 |
7) |
Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür. |
3 |
8) |
Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir. |
3 |
9) |
Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular. |
3 |
10) |
En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır. |
3 |
11) |
Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar. |
3 |
12) |
Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder. |
3 |
13) |
Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder. |
3 |
14) |
Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür. |
3 |
15) |
Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır. |
3 |
16) |
Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar. |
3 |
17) |
Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır. |
3 |
18) |
Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar. |
3 |
19) |
Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar. |
3 |
20) |
Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser. |
3 |