Ders Kodu: |
MED300.04 |
Course Name: |
Solunum Sistemi Hastalıkları Kurulu |
Ders Yarıyılı: |
Güz
|
Ders Kredileri: |
|
Öğretim Dili: |
EN |
Ders Koşulu: |
|
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: |
Hayır |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
TYYÇ:7. Düzey |
QF-EHEA:2. Düzey |
EQF-LLL:7. Düzey |
|
Dersin Veriliş Şekli: |
|
Dersin Koordinatörü: |
AYŞEGÜL HANİKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Ozan Toraman,Tayfun Dikmen,Evin Ademoğlu,Adnan Öztürk,İmran Önür,Gültekin Karakuş,Lora Ateş,Selçuk Şen,Serpil Baysal,Emre Doğan,Burak Kavlakoğlu,Yıldız Değirmenci,Hakan Kuyumcu,Atahan Çağatay |
Dersin Yardımcıları: |
|
Dersin Amacı: |
Solunum sistemi anatomisi, solunum biyokimyası, solunum testlerinin yapılması ve yorumlanması, sisteme ait organların histolojik yapıları ve patolojik tabloları, göğüs hastalıklarının tanı tedavi ilkeleri ve korunma yolları ile solunum desteği hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: |
Solunum sistemini Fizyoloji, Histoloji ve Embriyoloji, Tıbbi Biyokimya, Anatomi, Anesteziyoloji ve Reanimasyon, Göğüs Hastalıkları, Göğüs Cerrahisi, Tıbbi Mikrobiyoloji, Tıbbi Farmakoloji, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Tıbbi Patoloji ve Radyodiagnostik anabilim dalları ile multidisipliner olarak irdeleyen konuları içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fizyoloji-Ventilasyon ve akciğer mekaniği
Tıbbi Mikrobiyoloji -Pnömoni etkeni bakteriler,Atipik pnömoni etkeni bakteriler ,Tüberküloz
Tıbbi Biyokimya-Asit Baz Dengesi
Anatomi-Solunum Sistemi Klinik Anatomisi
Göğüs Hastalıkları -Öksürüğe yaklaşım ,Hemoptizi ve göğüs ağrısına yaklaşım , Solunum yetersizliği , Diffüz akciğer parenkim hastalıkları,Akciğer tümörleri,kciğer grafisini değenlendirme,Akciğer hastalıklarında tanı yöntemleri I
Tıbbi Farmakoloji -Antitussifler, ekspektoranlar ,Antiastmatikler
Patoloji-Burun ve paranazal sinüs lezyonları ve tümörleri ,Larenks lezyonları ve tümörleri ,Akciğer hastalıkları tanı yöntemleri konjenital anomaliler ve dolaşım bozuklukları |
|
2) |
Tıbbi Mikrobiyoloji -Viral solunum yolu infeksiyonları ,Üst solunum yolu infeksiyonlarında mikrobiyolojik tanı,Alt solunum yolu infeksiyonlarında mikrobiyolojik tanı
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları-Solunum yolu hastalıklarında öykü fizik muayene ve tanı ,Üst solunum yolu hastalıkları ,Alt solunum yolu hastalıkları
Fizyoloji-Solunumun düzenlenmesi
Anesteziyoloji ve Reanimasyon -Oksijen Tedavisi ,Kan gazları
Göğüs Hastalıkları-Kronik alt solunum yolu hastalıkları (Astma) ,Plevra ,Göğüs hastalıklarında acil ,Akciğer hastalıklarında tanı yöntemleri II,Alt solunum yolu enfeksiyonu,Akciğer tüberkülozu ,Kronik alt solunum yolu hastalıkları (KOAH)
Histoloji ve Embriyoloji -Solunum sistem histolojisi ve embriyolojisi
Tıbbi Farmakoloji -Antiviraller,Tüberküloz tedavisinde kullanılan ilaçlar
Radyodiagnostik -Akciğer hastalıklarında radyolojik anatomi
Patoloji-Akciğer ve plevra tümörleri ,Diffüz akciğer parankim hastalıkları ve pnömokonyozlar,Kronik alt solunum yolu hastalıkları, infeksiyonlar ve plevral lezyonlar
|
|
3) |
Göğüs Cerrahisi -Göğüs cerrahisinde muayene ve tanı yöntemleri ,Göğüs cerrahisinde acil durumlar ve travma
Tıbbi Mikrobiyoloji -Alt solunum yolu infeksiyonlarında mikrobiyolojik tanı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir. |
|
3) |
Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir |
|
4) |
Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir. |
|
5) |
Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar. |
|
6) |
Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder. |
|
7) |
Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür. |
|
8) |
Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir. |
|
9) |
Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular. |
|
10) |
En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır. |
|
11) |
Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar. |
|
12) |
Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder. |
|
13) |
Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder. |
|
14) |
Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür. |
|
15) |
Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır. |
|
16) |
Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar. |
|
17) |
Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır. |
|
18) |
Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar. |
|
19) |
Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar. |
|
20) |
Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser. |
|