MED300.07 Musculoskeletal System Diseases CommitteeKurumsal BilgilerAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MED300.07
Course Name: Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları Kurulu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: AYŞEGÜL HANİKOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğretim Üyeleri
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin hareket sisteminde yer alan kemik, eklem, kasların normal yapısı, gelişimi ve işlevleri, bu sistemle ilgili hastalıkların etyopatogenezi, belirtileri, klinik özellikleri, tanısal ve terapötik yaklaşım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmaları amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Kas-İskalet sistemi ile ilişkili Fizyoloji, Tıbbi Biyokimya, Anatomi, İç Hastalıkları, Ortopedi ve Travmatoloji, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Tıbbi Genetik, Enfeksiyon Hastalıkları, Tıbbi Mikrobiyoloji, Tıbbi Farmakoloji, Radyodiagnostik, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Tıbbi Ekoloji ve Hidroklimatoloji, Nöroloji, Tıbbi Patoloji ve Spor Hekimliği anabilim dallarına ait konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) FİZYOLOJİ-Hareket Sistemi Fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak
2) TIBBİ BİYOKİMYA-Kemik Metabolizması Ve Osteoporoz hakkında bilgi sahibi olmak
3) ANATOMİ-Hareket Sistemi klinik anatomisi hakkında bilgi sahibi olmak.
4) İÇ HASTALIKLARI 1-Romatizmal hastalıklarda epidemiyoloji ve sınıflandırma 2-Artritli hastaya yaklaşım ve akut artritler 3-Kronik artritler 4-Sarkopeni 5-İnflamatuvar kas hastalıklarına yaklaşım ve kas muayenesi 6-Romatizmal hastalıklarda eklem dışı belirti ve bulgular 1 7-Romatizmal hastalıklarda eklem dışı belirti ve bulgular 2 8-İnflamatuar romatizmal hastalıklarda patogenez 9-Fibromiyalji ve ilişkili sendromlar 10-İnfeksiyonla ilişikli romatizmal hastalıklar 11-Akut romatizmal ateş 12-Vaskülitli hastaya yaklaşım 13-Romatizmal hastalıklarda laboratuvar hakkında bilgi sahibi olmaktır
5) ORTOPEDİ VE TRAMVATOLOJİ - 1-Ortopedi ve travmatolojide isimlendirme ve sınıflama 2-Ortopedik hastaya yaklaşım anamnez tanı tedavi 3-Üst ekstremite kırıkları ve çıkıkları 4-Alt ekstremite kırıkları ve çıkıkları 5-Osteosentez ve kullanılan implantlar 6-Nörmüsküler hastalıklar ve yürüme analizi 7-Politravmaya ortopedik yaklaşım 8-Ortopedik aciller (Kompartman Açık kırık septik artrit vb) hakkında bilgi sahibi olmaktır
6) Fiziksel Tıp Ve Rehabilitasyon 1-Rehabilitasyonda Egzersiz 2-Engellilik ve Evrensel Tasarım 3-Osteoartritli Hastaya Yaklaşım 4-İşlevsellik - Engellilik ve Sağlığın Uluslararası Sınıflaması (ICF) 5-Kemik Sağlığı Koruma ve Rehabilitasyonu 6-Nörolojik Rehabilitasyon Yaklaşımı 7-Kas İskelet Ağrısında Tedavi 8-Yumuşak Doku Hastalıklarına Yaklaşım 9-inflamatuar eklem hastalıklarına yaklaşım hakkında bilgi sahibi olmaktır.
7) Tıbbi Genetik 1-İskelet sistemi malformasyonları 2-Konjental konnektif doku hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
8) Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji-Kas iskelet sistemi infeksiyon hastalıklarının mikrobiyolojik değerlendirmesi hakkında bilgi sahibi olmaktır.
9) Tıbbi Mikrobiyoloji-Yumuşak kemik doku infeksiyonlarının mikrobiyolojik değerlendirmesi hakkında bilgi sahibi olmaktır.
10) Tıbbi Farmakoloji-Eikozanoidler - ağrı - antipiretik - analjezik ve antiinflamatuar droglar hakkında bilgi sahibi olmaktır.
11) Radyodiagnostik-Hareket sistemi hastalıklarında radyolojik değerlendirme hakkında bilgi sahibi olmaktır
12) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları-Çocuklarda hareket sistemi hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
13) Tıbbi Ekoloji ve Hidroklimatoloji -Hareket Sistemi Hastalıklarında Kullanılan Hidroklimatolojik Ajanlar ve Yöntemler hakkında bilgi sahibi olmaktır.
14) Nöroloji-Hareketin Kuramsal Temelleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.
15) Tıbbi Patoloji 1-Kemik iltihabı ve sinovya hastalıkları 2-Kemiğin metabolik hastalıkları 3-Yumuşak doku tümörleri 4-Kemik tümörleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.
16) Spor Hekimliği 1-Sporcu Yaralanmalarından Korunma 2-Aerobik ve anaerobik Antrenman Programları 3-Egzersiz Testleri hakkında bilgi sahibi olmaktır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hareket Sistemi Fizyolojisi Kemik metabolizması - osteoporoz Hareket sistemi klinik anatomisi Romatizmal hastalıklarda epidemiyoloji ve sınıflandırma Artritli hastaya yaklaşım ve akut artritler Kronik artritler Sarkopeni İnflamatuvar kas hastalıklarına yaklaşım ve kas muayenesi Romatizmal hastalıklarda eklem dışı belirti ve bulgular 1-2 İnflamatuar romatizmal hastalıklarda patogenez Fibromiyalji ve ilişkili sendromlar İnfeksiyonla ilişikli romatizmal hastalıklar Akut romatizmal ateş Vaskülitli hastaya yaklaşım Romatizmal hastalıklarda laboratuvar Ortopedi ve travmatolojide isimlendirme ve sınıflama Ortopedik hastaya yaklaşım anamnez tanı tedavi Üst ekstremite kırıkları ve çıkıkları Alt ekstremite kırıkları ve çıkıkları Osteosentez ve kullanılan implantlar Nörmüsküler hastalıklar ve yürüme analizi Politravmaya ortopedik yaklaşım Ortopedik aciller (Kompartman Açık kırık septik artrit vb) Rehabilitasyonda Egzersiz Engellilik ve Evrensel Tasarım Osteoartritli Hastaya Yaklaşım
2) İşlevsellik - Engellilik ve Sağlığın Uluslararası Sınıflaması (ICF) Kemik Sağlığı Koruma ve Rehabilitasyonu Nörolojik Rehabilitasyon Yaklaşımı Kas İskelet Ağrısında Tedavi Yumuşak Doku Hastalıklarına Yaklaşım inflamatuar eklem hastalıklarına yaklaşım İskelet sistemi malformasyonları Konjental konnektif doku hastalıkları Kas iskelet sistemi infeksiyon hastalıklarının mikrobiyolojik değerlendirmesi Yumuşak - kemi doku infeksiyonlarının mikrobiyolojik değerlendirmesi Eikozanoidler - ağrı - antipiretik - analjezik ve antiinflamatuar droglar I-II Hareket sistemi hastalıklarında radyolojik değerlendirme Çocuklarda hareket sistemi hastalıkları Hareket Sistemi Hastalıklarında Kullanılan Hidroklimatolojik Ajanlar ve Yöntemler Hareketin nörolojik temelleri Kemik iltihabı ve sinovya hastalıkları Kemiğin metabolik hastalıkları Yumuşak doku tümörleri Kemik tümörleri Sporcu Yaralanmalarından Korunma Aerobik ve anaerobik Antrenman Programları Egzersiz Testleri Vakalarla kas iskelet sistemine yaklaşım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir.
3) Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir
4) Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir.
5) Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar.
6) Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder.
7) Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür.
8) Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir.
9) Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular.
10) En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır.
11) Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar.
12) Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder.
13) Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder.
14) Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür.
15) Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır.
16) Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar.
17) Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır.
18) Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar.
19) Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar.
20) Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 1 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 100 100
Laboratuvar 1 75 75
Toplam İş Yükü 175