Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND465 | ||||
Course Name: | İnsan Kaynakları Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, insan kaynakları (İK) yönetimi kavramının tarihsel gelişimi, amacı, temel işlevleri ve İK bilgi sistemlerinin bilgisi ile insan kaynaklarına ilişkin problemleri analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm geliştirebilme becerisini kazandırmaktır |
Dersin İçeriği: | İnsan kaynakları yönetimi kavramı ve amacı, İnsan kaynakları yönetiminin tarihçesi, İnsan kaynakları yönetiminin işlevleri, İş analizleri ve iş dizaynı, İnsan kaynakları planlaması, İnsan kaynakları temin ve seçimi, Eğitim yönetim sistemleri, Performans yönetim sistemleri, Kariyer planlama, Ücret sistemleri, İş değerlendirme, İş gören sağlığı ve güvencesi, İşçi-işveren ilişkileri, İnsan kaynakları bilgi sistemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler insan kaynakları yönetimi kavramının gelişimi ve amacı hakkındaki bilgilerini kullanabilirler. 2) Öğrenciler insan kaynakları yönetiminin temel işlevleri hakkındaki bilgilerini kullanabilirler. 3) Öğrenciler insan kaynakları yönetiminin organizasyonlar için önemi bilgisini kullanabilirler. 4) Öğrenciler insan kaynaklarına ilişkin problemleri analiz edebilirler, yorumlayabilirler ve çözüm geliştirebilirler. 5) Öğrenciler, işyerinde iş gücü yönetimi ve verimliliğine yönelik öneri geliştirebilirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili temel kavramlar; tanımlar, tarihçe, temel ilkeler, temel değişimler ve başlıca işlevler | |
3) | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | |
4) | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | |
5) | İnsan Kaynakları Planlaması | |
6) | İnsan Kaynakları Planlaması | |
7) | İş Analizi | |
8) | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9) | İnsan Kaynaklarının Bulunması ve Seçme Süreci | |
10) | İnsan Kaynağının Eğitimi ve Eğitim Yönetimi | |
11) | Ödev Sunumları | |
12) | Performans Değerlendirme ve Kariyer Planlama | |
13) | İş Değerlendirmesi ve Ücret Yönetimi | |
14) | Çalışma İlişkileri ve İnsan Kaynaklarının İş Güvenliği | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr.Tekin AKGEYİK, Prof.Dr.Deniz KAĞNICIOĞLU, Prof.Dr. Birgül ÇİFTÇİ, Doç.Dr.Celalettin SERİNKAN, Doç.Dr.M.Ferhat ÖZBEK, Yrd.Doç.Dr.Uğur Dolgun, Yrd.Doç.Dr.Aytül ÇOLAK, Yrd.Doç.Dr.Derya Ergun ÖZLER, "İnsan Kaynakları Yönetimi", Geliştirilmiş 4.Baskı, Ekin Yayınları, 2018. Akif EMİROĞLU, "İnovasyon ve Teknoloji Yönetimi", Ekin Yayınları, 2018. Gomez-Mejia, L.R., Balkin, D., and Cardy, R.L., Managing Human Resources, 6th Edition, Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | Prof.Dr.Tekin AKGEYİK, Prof.Dr.Deniz KAĞNICIOĞLU, Prof.Dr. Birgül ÇİFTÇİ, Doç.Dr.Celalettin SERİNKAN, Doç.Dr.M.Ferhat ÖZBEK, Yrd.Doç.Dr.Uğur Dolgun, Yrd.Doç.Dr.Aytül ÇOLAK, Yrd.Doç.Dr.Derya Ergun ÖZLER, "İnsan Kaynakları Yönetimi", Geliştirilmiş 4.Baskı, Ekin Yayınları, 2018. Akif EMİROĞLU, "İnovasyon ve Teknoloji Yönetimi", Ekin Yayınları, 2018. Gomez-Mejia, L.R., Balkin, D., and Cardy, R.L., Managing Human Resources, 6th Edition, Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2010. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 144 |