Kimya Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KMM406 | ||||
Course Name: | Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YAĞMUR BİLİZ | ||||
Dersi Veren(ler): | YAĞMUR BİLİZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencilere mühendislik hayatında karşılaştığı ilgili konularda deney düzeneği kurma becerisi kazandırmak 2. Öğrencilere mühendislik hayatında karşılaştığı ilgili konularda deney yapma, veri toplama ve sonuçları yorumlama becerisi kazandırmak 3. Öğrencilere mühendislik hayatında karşılaştıkları sistemlerin modellerini oluşturma becerisini kazandırmak 4. Öğrencilerin reaksiyon kinetiği ile ilgili veri toplama ve reaksiyon kinetiği ile ilgili kavramları öğretmek 5. Öğrencilere temel işlemler problemlerini analiz etme bilgi ve becerilerini kazandırmak 6. Öğrencilere ısı ve kütle aktarımı problemlerini analiz etme bilgi ve becerilerini kazandırmak 7. Öğrencilere grup çalışması konusunda deneyim kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Deneylere Giriş / Distilasyon Kolonu Uygulamaları / Tırmanan Film Tipi Buharlaştırıcı / Dolgulu Kolonda Kalma Zamanı Dağılımı / Aseton-İyot Reaksiyonu için Hız Denkleminin Belirlenmesi / Sütteki Laktozun Enzimatik Hidrolizinin İncelenmesi ve Modellenmesi / Etil Asetatın Sabunlaşma Tepkimesi / Sıvı-Sıvı Ekstraksiyonu / Katı-Sıvı Ekstraksiyonu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Deneysel sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 2) Laboratuvar ekipmanlarını kullanma hakkında bilgi sahibi olma becerisi 3) Bir ekibin parçası olarak üretken biçimde çalışma becerisi, talimat verme ve alma becerisi 4) Kimya mühendisliği problemleri için bilimsel ve pratik düşünmeye dayalı çözüm üretme becerisi 5) Girişkenlik, organize olma ve zaman yönetimi becerisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Laboratuvarın Tanıtımı ve İşleyişi ile İlgili Bilgilendirme | Laboratuar II Deney Kitapçığı |
2) | Laboratuvar Güvenliği ile İlgili Bilgilendirme | Kimya Mühendisliği Laboratuvarları için Genel Güvenlik Kuralları Formu |
3) | Genel Teorik Bilgilerin Verilmesi | Laboratuar II Deney Kitapçığı |
4) | Distilasyon Kolonu Uygulamaları Deneyi | Laboratuar II Deney Kitapçığı |
5) | Tırmanan Film Tipi Buharlaştırıcı Deneyi | Laboratuar II Deney Kitapçığı |
6) | Dolgulu Kolonda Kalma Zamanı Dağılımı Deneyi | Laboratuar II Deney Kitapçığı |
7) | Aseton-İyot Reaksiyonu için Hız Denkleminin Belirlenmesi Deneyi | Laboratuar II Deney Kitapçığı |
8) | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9) | Reaksiyon Kinetiği ile İlgili Sınıf İçi Çalışma | Laboratuar II Deney Kitapçığı |
10) | Etil Asetatın Sabunlaşma Tepkimesi Deneyi | Laboratuar II Deney Kitapçığı |
11) | Sıvı-Sıvı Ekstraksiyon Deneyi | Laboratuar II Deney Kitapçığı |
12) | Katı-Sıvı Ekstraksiyon Deneyi | Laboratuar II Deney Kitapçığı |
13) | Telafi Deneyleri | Laboratuar II Deney Kitapçığı |
14) | Telafi Deneyleri | Laboratuar II Deney Kitapçığı |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kimya Mühendisliği Laboratuarı II Deney Kitapçığı |
Diğer Kaynaklar: | Kimya Mühendisliği Laboratuarı II Deney Kitapçığı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 1 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 1 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 2 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 1 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 1 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 8 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Laboratuvar | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | 18 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 74 |