PSI409 Çocuk ve Ergen PsikopatolojisiKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI409
Course Name: Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. EBRU TALİBE GÖRÜNMEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı çocuk ve ergen psikopatolojilerini incelemek ve bunlar üzerine geliştirilen temel teori ve yaklaşımları sunmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders çocukluk ve ergenlik süreçlerinde dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu, öğrenme güçlüğü, otizm, kaygı bozukluğu gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk ve ergenlerin sık olarak yaşadıkları psikopatolojileri açıklayabilir.
2) Çocuk ve ergenlerin gelişim süreçlerini açıklayabilir.
3) Çocuk ve ergen psikopatolojilerinin nasıl tedavi edildiğini açıklayabilir.
4) Çocuk psikopatolojisindeki risk faktörlerini açıklayabilir.
5) Çocuk psikopatolojisindeki koruyucu faktörleri açıklayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk Psikopatolojisinde Teorik Perspektif
2) Çocuk Psikopatolojisinde Teorik Perspektif II
3) Çocuk Psikopatolojisinde Risk, Koruyucu Faktörler, Kültürel Konular, Etik Konular
4) Zihinsel Gelişim Bozukluğu I
5) Otistik Spektrum Bozukluğu (OSB)
6) Otistik Spektrum Bozukluğu (OSB) II
7) Özgül Öğrenme Bozukluğu (ÖÖB)
8) Özgül Öğrenme Bozukluğu (ÖÖB) II
9) Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB)
10) Davranışsal Bozukluklar
11) Stres, Travma ile ilgili Bozukluklar
12) Anksiyete Bozuklukları Ve Obsesif Kompulsif Ve İlgili Bozukluklar
13) Duygu Durum Bozuklukları: Depresyon, Bipolar Bozukluk, İntihar
14) Yeme ve Beslenme Bozuklukları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective (2nd ed.). New York: Routledge ISBN: 1317336585

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 2 15 30
Proje 2 15 30
Ödevler 2 15 30
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 180