Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI409 | ||||
Course Name: | Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. EBRU TALİBE GÖRÜNMEK | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı çocuk ve ergen psikopatolojilerini incelemek ve bunlar üzerine geliştirilen temel teori ve yaklaşımları sunmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders çocukluk ve ergenlik süreçlerinde dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu, öğrenme güçlüğü, otizm, kaygı bozukluğu gibi konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk ve ergenlerin sık olarak yaşadıkları psikopatolojileri açıklayabilir. 2) Çocuk ve ergenlerin gelişim süreçlerini açıklayabilir. 3) Çocuk ve ergen psikopatolojilerinin nasıl tedavi edildiğini açıklayabilir. 4) Çocuk psikopatolojisindeki risk faktörlerini açıklayabilir. 5) Çocuk psikopatolojisindeki koruyucu faktörleri açıklayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuk Psikopatolojisinde Teorik Perspektif | |
2) | Çocuk Psikopatolojisinde Teorik Perspektif II | |
3) | Çocuk Psikopatolojisinde Risk, Koruyucu Faktörler, Kültürel Konular, Etik Konular | |
4) | Zihinsel Gelişim Bozukluğu I | |
5) | Otistik Spektrum Bozukluğu (OSB) | |
6) | Otistik Spektrum Bozukluğu (OSB) II | |
7) | Özgül Öğrenme Bozukluğu (ÖÖB) | |
8) | Özgül Öğrenme Bozukluğu (ÖÖB) II | |
9) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) | |
10) | Davranışsal Bozukluklar | |
11) | Stres, Travma ile ilgili Bozukluklar | |
12) | Anksiyete Bozuklukları Ve Obsesif Kompulsif Ve İlgili Bozukluklar | |
13) | Duygu Durum Bozuklukları: Depresyon, Bipolar Bozukluk, İntihar | |
14) | Yeme ve Beslenme Bozuklukları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective (2nd ed.). New York: Routledge ISBN: 1317336585 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Sunum / Seminer | 2 | 15 | 30 | ||||
Proje | 2 | 15 | 30 | ||||
Ödevler | 2 | 15 | 30 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 180 |