MCH313 Industrial Autoumation IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MCH313
Course Name: Industrial Autoumation I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi LALE ÖZYILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Lale Özyılmaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, öğrencilerin PLC (Programlanabilir Mantık Denetleyicisi) kullanarak otomasyon sistemi tasarlama becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: PLC yazılımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) PLC yazılımının öğrenilmesi
2) PLC ile sistem tasarımı

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve PLC yazılımı (temel komutlar- dijital giriş ve dijital çıkış komutları) Ders notları ve kaynaklar
2) PLC yazılımı (temel komutlar – lojik kapılar ve set reset komutları) Ders notları ve kaynaklar
3) PLC yazılımı (temel komutlar – kenar tetikleme komutları) Ders notları ve kaynaklar
4) PLC yazılımı (temel komutlar – zamanlayıcı komutları ve tipleri) Ders notları ve kaynaklar
5) PLC yazılımı (temel komutlar – sayıcı komutları) Ders notları ve kaynaklar
6) PLC yazılımı (temel komutlar – karşılaştırma komutları) Ders notları ve kaynaklar
7) Örnek sorular ve çözümleri
8) Ara Sınav Ders notları ve kaynaklar
9) PLC yazılımı (yüksek seviye komutları – yazmaçlara 16 ve 32 bitlik veri yazma, 16 bit ve 32 bitlik veriyi yazmaçlardan okuma ve yazmaçlara blok veri yükleme komutları) Ders notları ve kaynaklar
10) PLC yazılımı (yüksek seviye komutları – yazmaçlar arasında 16 ve 32 bitlik verileri yer değiştirme ve yazmaçlar arasında blok veri kopyalama komutları) Ders notları ve kaynaklar
11) PLC yazılımı (yüksek seviye komutları – yazmaçlar arasında 16 ve 32 bitlik verileri için toplama ve çıkartma komutları) Ders notları ve kaynaklar
12) PLC yazılımı (yüksek seviye komutları – yazmaçlar arasında 16 ve 32 bitlik verileri için çarpma ve bölme komutları) Ders notları ve kaynaklar
13) PLC yazılımı (yüksek seviye komutları – yazmaçlar arasında 16 ve 32 bitlik verileri için karşılaştırma komutları) Ders notları ve kaynaklar
14) Yüksek seviye komutları için örnek sorular ve çözümleri
15) Dönemdeki konuları kapsayan sorular ve çözümleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok - None
Diğer Kaynaklar: Panasonic Electric Works, Ltd. 2009. Programmable Controller FP Series Programming Manual. Manual No: ARCT1F313E-17.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi 3
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 2
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 1
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 120