SBF205 Tıbbi TerminolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SBF205
Course Name: Tıbbi Terminoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BETÜL YILDIRIM ÇAVAK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖMER ÖNDER ÖNDER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı tıp terminolojisi alanında sıkça kullanılan kavramları oluşum mantaliteleri ile birlikte öğrenmektir.
Dersin İçeriği: Tıp terminolojisinin tarihçesi ve oluşumundaki temel kurallar, insan vücudunda kas- iskelet, sindirim, solunum, kardiyovasküler, üriner, genital, endokrin, sinir, göz, kulak burun boğaz sistemlerini ayrı ayrı başlıklar halinde sistematik bir şekilde tıp terminolojisi ekseninde ele alınması dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tıp terminolojisinin tarihçesini öğrenebilme
2) Terminolojik kelimelerin oluşumundaki temel prensipleri öğrenebilme
3) Sağlık alanında sıkça kullanılan terminolojileri öğrenebilme
4) Kullanılan ön, son, türetme eklerini seçebilme.
5) Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini açıklayabilme.
6) Temel anatomik kısımları isimlendirerek gösterebilme.
7) Üriner- genital- boşaltım- sindirim sistemlerini karşılaştırabilme.
8) Terimleri etimolojik olarak bağlantılandırabilme.
9) Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlayabilme.
10) Sağlığın belirleyicilerini değerlendirebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tıbbi terminoloji dersinin önemi, amacı ve öğrenim hedefleri Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
2) Sağlık kavramı ve sağlığın belirleyicileri Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
3) Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar 1 Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
4) Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar 2 Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
5) Kas iskelet sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
6) Sindirim sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
6) Sindirim sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
7) Solunum sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
8) Üriner sisteme ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
9) Genital sisteme ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
10) Endokrin sisteme ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
11) Sinir sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
12) Göz ve kulak burun boğaz yapılarına ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
13) Genel değerlendirme ve kapanış Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
14) Genel değerlendirme ve kapanış Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Tıbbi terminoloji / Recep Mesut 2017.
-Tıbbi Terminoloji, Diyarbakır Samih, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-16, 2016.
-Tıbbi Terminoloji, Yrd. Doç. Dr. Mümin Polat, Prof. Dr. Füsun Eroğlu, Editör, Dünya Tıp Kitabevi, ss.141-178, 2015
Diğer Kaynaklar: -Tıbbi terminoloji / Recep Mesut 2017.
-Tıbbi Terminoloji, Diyarbakır Samih, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-16, 2016.
-Tıbbi Terminoloji, Yrd. Doç. Dr. Mümin Polat, Prof. Dr. Füsun Eroğlu, Editör, Dünya Tıp Kitabevi, ss.141-178, 2015

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 2
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 1
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 2
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 1
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 1
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme.
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 1
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 1
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 1
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86