FTR315 Koruyucu Fizyoterapi ve RehabilitasyonKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR315
Course Name: Koruyucu Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Doktor Öğretim Üyesi Sadi Kayıran
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlıkla ilgili temel kavramların ve sağlığı etkileyen durumların tanımlanması, sağlığın korunmasına ve yükseltilmesine yönelik hizmetlerin planlanması ve yönlendirilmesinde sağlık çalışanlarının rollerinin tanımlanması ve koruyucu fizyoterapi hizmetlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin konuları sağlık kavramını, sağlığın korunması ile ilgili yöntemleri ve mevzuatı, fizyoterapi mesleğinin koruyucu sağlık alanındaki hizmetleri, yaralanma nedenlerinin incelenmesi, birincil koruma yöntemleri, ikincil koruma yöntemleri, üçüncül koruma yöntemleri, kanıta dayalı koruyucu fizyoterapi, farklı yaş gruplarında risk faktörleri, eklem koruma teknikleridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlığı, sağlıkla ilgili temel kavramları, sağlığı etkileyen tüm durumları tanımlayabilme
2) Sağlığı koruma ve yükseltmedeki kurumsal, toplumsal yapıyı tanımlayabilme
3) Koruyucu sağlık hizmetlerinde fizyoterapi rehabilitasyona özgü saha çalışmalarını planlayabilme ve gerçekleştirebilme
4) Koruyucu sağlık hizmetlerinde multidisipliner çalışabilme
5) Sağlık çalışanlarının toplum sağlığındaki rollerini açıklayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin ve kaynakların tanıtılması
2) Koruyucu fizyoterapi amaçları, hedef grupları ve genel prensipler
3) Birincil koruma ve koruyucu fizyoterapi yöntemleri
4) İkincil koruma ve fizyoterapi yöntemleri
5) Üçüncül koruma ve fizyoterapi yöntemleri
6) Yaralanma nedenlerinin incelenmesi
7) Proprioseptif duyunun önemi
8) Kanıta dayalı koruyucu fizyoterapi
9) Eklem koruma teknikleri
10) Farklı yaş gruplarında risk faktörleri ve eğitimi
11) Ortopedik cerrahi sonrası koruma yöntemleri
12) Vaka sunumu
13) Vaka sunumu ve tartışma
14) Genel tekrar ve tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Velicangil Sıtkı. Koruyucu hekimlik ve halk sağlığı, : İstanbul Üniversitesi Yayınları,1965
2- Friis RH, Sellers TA. Sudbury, Mass:Jones and Bartlett Publishers, 2009.
3- Bowling A, Ebrahim S. Handbook of health research methods: investigation, measurement and analysis, Maidenhead:Open University
Press, 2007.
Diğer Kaynaklar: 1- Velicangil Sıtkı. Koruyucu hekimlik ve halk sağlığı, : İstanbul Üniversitesi Yayınları,1965
2- Friis RH, Sellers TA. Sudbury, Mass:Jones and Bartlett Publishers, 2009.
3- Bowling A, Ebrahim S. Handbook of health research methods: investigation, measurement and analysis, Maidenhead:Open University
Press, 2007.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 2
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 2
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 3
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 3
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 3
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 3
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 2
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114