PHA311 Pharmacognosy IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Eczacılık (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PHA311
Course Name: Pharmacognosy I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDÜLKERİM ALPINAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ABDÜLKERİM ALPINAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Farmakognozinin tarihini, doğal kaynaklarda bulunan karbohidratları, siyanogenetik heterozitleri, antrasen heterozitlerini, flavonoitleri, saponinleri, kardiyotonik heterozitleri ve diğer heterozitleri öğrenmektir.
Dersin İçeriği: Farmakognozi ve Tarihçesi
Karbohidratlar, Genel Bilgiler
Ozlar, ozitler
Poliholozitler
Heterozitler genel
Siyanogenetik Heterozitler, Basit Fenol Heterozitleri
Antrasen Heterozitleri
Flavonoitler
Antosiyaninler
Saponinler
Kardiyotonik Heterozitler
Diğer Heterozitler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersin sonunda öğrenci, doğal kaynaklarda bulunan karbohidratları, siyanogenik heterozitleri, antrasen heterozitlerini, flavonoitleri, saponinleri, kardiyotonik heterozitleri ve diğer heterozitleri tanıyabilmeli, farmakognozinin tarihini bilmeli. Eczacılık ve ilgili alanlardaki bilimsel gelişmelere açık, bilgisini ve yaratıcılığını birleştirebilen, deneysel beceriyi üst düzeyde edinmiş, eğitim, araştırma ve uygulamada toplum ve endüstriye katkı sağlayan eczacılar yetişebilmeli.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1.Baytop,T.,Türkiye’de Bitkilerle Tedavi,,Genişletilmiş 3.baskı,Ankara Nobel Tıp Kitabevleri(2021)
2.Başer KHC, Kırımer N, Farmakognozi ve Fitoterapi,İstanbul Tıp Kitabevleri(2021)
3.-Evans WC, Trease and Evans’ Pharmacognosy, 16. Ed.,Saunders London (2009).
4.Brunetton J, Pharmacognosy Phytochemistry Medicinal Plants,Lavosier Publishing Inc.,Paris(1999)
5. Kinghorn D, Fundementals of Pharmacognosy and Phytotherapy, Churchill Livingstone, Londra(2004)
6.İşcan G,Köse YB,Demirci F,Bitkisel Drogların Makroskopik ve Mikroskopik Özellikleri,Antalya Eczacı Odası Akademisi Yayınları 1 (2019)

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 90