MED300.01 Semiology CommitteeKurumsal BilgilerAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MED300.01
Course Name: Semiyoloji Kurulu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: AYŞEGÜL HANİKOĞLU
Dersi Veren(ler): Atakan Yeşil,Necati Örmeci,Ozan Kocakaya,Gültekin Karakuş,Metin Şenol,Serpil Baysal,Bülent Tutluoğlu,Volkan Turan,Atahan Çağatay,Ömer Önder Önder,İhsan Karaman,Yıldız Değirmenci,Selçuk Şen,Yeşin Üresin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pre-klinik alanda öğrencilerin dahili ve cerrahi hastalıklarda hasta ile iletişim kurma, anamnez alma, semptom sorgulama ve temel muayene yöntemlerini öğrenmeleri ve muayene bulgularını yorumlama becerisi kazanmaları amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: İç hastalıkları, Kardiyoloji, Genel cerrahi, Pediatri, Enfeksiyon hastalıkları, Fiziksel tıp ve rehabilitasyon, Kadın Hastalıkları ve doğum, Tıbbi farmakoloji, Göğüs hastalıkları, Nöroloji ve Üroloji anabilim dallarına ait semiyolojik yaklaşım konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İÇ HASTALIKLARI-Sindirim Sistemi Muayenesi,Sindirim Sistemi Hastalıklarında Anamnez,Klinik Muayeneye Giriş,Genel Durum Muayenesi,Endokrin Sistem Semiyolojisi ve Muayene Metodları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
2) KARDİYOLOJİ-Kalp hastalıklarında anamnez,Kardiyovasküler sistem muayenesi
3) GENEL CERRAHİ-Asepsi antisepsi,2-Akut karın hastalıkları semiyolojisi,3-Travmaya genel yaklaşım ve acil yardım ilkeleri ,4-Meme muayenesi ,5-Fıtık muayenesi ,6-Anorektal muayene hakkında bilgi sahibi olmaktır.
4) ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI-1-Çocuk ve ergende öykü ,2-Çocuk ve ergende fizik muayene,3-Yenidoğanın fizik muayenesi ve özellikleri ,5-Emzirme danışmanlığına giriş,Çocukta sistem semiyolojisi,Çocuk Güvenliği hakkında bilgi sahibi olmaktır
5) ENFEKSİYON HASTALIKLARI-1-Enfeksiyon hastalıklarında genel kavramlar - genel bilgi ,2-Enfeksiyon hastalıklarına karşı koruyucu mekanizmalar hakkında bilgi sahibi olmaktır
6) FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON-Eklem Muayenesi hakkında bilgi sahibi olmaktır
7) KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM. Jinekolojik Anamnez ve muayene,2-Obstetrik Anamnez Muayene hakkında bilgi sahibi olmaktır.
8) TIBBİ FARMAKOLOJİ-Genel Farmakoloji hakkında bilgi sahibi olmaktır
9) GÖĞÜS HASTALIKLARI-Solunum Sistemi Muayenesi Ve Solunum Hastalıklarında Anamnez konusunda bilgi sahibi olmaktır
10) NÖROLOJİ-Sinir Sistemi Muayenesi hakkında bilgi sahibi olmaktır
11) ÜROLOJİ-Genitoüriner Sistem Muayenesi Hakkında Bilgi sahibi olmaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk Sağlığı & Hastalıkları-Çocuk Ve Ergende Öykü,Çocuk ve ergende fizik muayene,Yenidoğanın fizik muayenesi ve bakımı Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji-Enfeksiyon hastalıklarında genel kavramlar - genel bilgi,Enfeksiyon hastalıklarına karşı koruyucu mekanizmalar Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon -Eklem Muayenesi İç Hastalıkları-Klinik Muayeneye Giriş,Genel Durum Muayenesi,Sindirim sisteminin muayenesi ,Sindirim sistemi hastalıklarında anamnez
2) Tıbbi Farmakoloji -Farmakolojiye giriş , İlaç geliştirme ve klinik araştırmalar Çocuk Sağlığı & Hastalıkları -  Emzirme danışmanlığı ,Çocukta sistem semiyolojisi Kardiyoloji -Kalp hastalıklarında anamnez ,Kardiyovasküler sistem muayenesi Genel Cerrahi-Asepsi antisepsi ,Akut karın hastalıkları semiyolojisi,  Travmaya genel yaklaşım ve acil yardım ilkeleri Kadın Hastalıkları & Doğum -Jinekolojik anamnez ve muayene
3) İç Hastalıkları -Endokrin sistem semiyolojisi ve muayene metodları Nöroloji-Sinir Sistemi Muayenesi Kadın Hastalıkları & Doğum -Obstetrik anamnez ve muayene Çocuk Sağlığı & Hastalıkları -Çocukta Sistem Semiyolojisi Ve Çocuk Güvenliği Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Eklem muayenesi Genel Cerrahi -Meme muayenesi ,Fıtık muayenesi  ,Anorektal muayene
4) Tıbbi Farmakoloji -  Genel Farmakoloji Göğüs Hastalıkları -Solunum sistemi muayenesi ,Solunum sistemi hastalıklarında anamnez Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Eklem muayenesi Üroloji -Ürolojik açıdan genitoüriner sistem muayenesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir.
3) Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir
4) Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir.
5) Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar.
6) Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder.
7) Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür.
8) Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir.
9) Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular.
10) En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır.
11) Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar.
12) Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder.
13) Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder.
14) Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür.
15) Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır.
16) Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar.
17) Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır.
18) Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar.
19) Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar.
20) Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 1 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 200 200
Laboratuvar 1 50 50
Toplam İş Yükü 250